Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Rolę elektronicznego repozytorium pisemnych prac dyplomowych pełni system APD. Aplikacja ta pełni rolę katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac powstających w  uczelni. Zasadniczą funkcją serwisu APD  oprócz archiwizowania jest wspomaganie procedury ich składania i archiwizacji w systemie. Proces wprowadzania prac dyplomowych do systemu określają podręczniki oraz instrukcje zob.: https://apd.chat.edu.pl/documents/page/instrukcja/

W związku z wymogiem określonym w art. 15 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów  (Dz. U z 2018 r. poz. 1861) egzemplarz pracy dyplomowej przechowywany jest w aktach studenta. Pobrany z systemu APD i wydrukowany egzemplarz pracy dyplomowej (dostarczany do dziekanatu) musi być identyczny z wersją przesłaną w formie elektronicznej.  Weryfikacja polega na nałożeniu na wszystkie strony pracy numerów kontrolnych.

Na podstawie art. 4 ust. 4.2 załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie kwalifikacji i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej  (Dz. U. z 2015 r. poz. 1743) egzemplarz pracy dyplomowej przeznaczony do akt studenta powinien pozbawiony być elementów plastikowych i metalowych. ( np.: spinaczy, zszywek, wąsów, koszulek, okładek).

Wymogi formalne pracy dyplomowej określa zarządzenie nr 5/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 29 września 2021 r. w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych w Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r.

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z dokumentem.

Komunikat nr 1/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 4 listopada 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia nr 5/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 29 września 2021 r. w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych w Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r. zmienionego Zarządzeniem nr 7/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 4 listopada 2021 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych w Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r.

Zarządzenie nr 7/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 4 listopada 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych w Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r.

Zarządzenie nr 5/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 29 września 2021 r. w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych w Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r.

Wzór strony tytułowej prac licencjackich i magisterskich

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 5/2021 Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT z dnia 29 września 2021 r. w sprawie zasad procesu dyplomowania oraz wymogów formalnych prac dyplomowych realizowanych na Wydziale Nauk Społecznych ChAT, których stosowanie przewidziane jest od 1 października 2021 r.

Zgodnie z art. 77. 1-2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Absolwent studiów otrzymuje dyplom ukończenia studiów na określonym kierunku i profilu potwierdzający wykształcenie wyższe oraz tytuł zawodowy:
1) licencjata potwierdzający wykształcenie wyższe na tym samym poziomie – w przypadku studiów pierwszego stopnia;
2) magistra potwierdzający wykształcenie wyższe na tym samym poziomie – w przypadku studiów drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich.
W terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów uczelnia wydaje absolwentowi dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy.

Informacje o dyplomach ukończenia studiów wyższych, zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych dostępna jest pod linkiem: https://chat.edu.pl/wzorce-dokumentow/

Zagadnienia dyplomowe

Przebieg obrony pracy dyplomowej  LISTA ZAGADNIEŃ KIERUNKOWYCH I SPECJALNOŚCIOWYCH EGZAMINÓW DYPLOMOWYCH NA STUDIACH JEDNOLITYCH MAGISTERSKICH NA KIERUNKU PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA: ZAGANIENIA KIERUNKOWE Lista zagadnień do pobrania ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA Lista zagadnień do pobrania WCZESNA EDUKACJA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM Lista zagadnień do pobrania LISTA ZAGADNIEŃ KIERUNKOWYCH I SPECJALNOŚCIOWYCH EGZAMINÓW DYPLOMOWYCH NA STUDIACH I STOPNIA NA KIERUNKU PEDAGOGIKA: ZAGANIENIA KIERUNKOWE Lista zagadnień do pobrania ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA I PEDAGOGIKA MIĘDZYKULTUROWA Lista zagadnień do pobrania LISTA ZAGADNIEŃ KIERUNKOWYCH I SPECJALNOŚCIOWYCH EGZAMINÓW DYPLOMOWYCH NA STUDIACH II STOPNIA NA KIERUNKU PEDAGOGIKA: ZAGADNIENIA KIERUNKOWE Lista zagadnień do pobrania ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE PEDAGOGIKA SZKOLNA Z DIAGNOZĄ I TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ Lista zagadnień do pobrania PEDAGOGIKA SPOŁECZNO-KULTUROWA Lista zagadnień do pobrania PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA I PROFILAKTYKA SPOŁECZNA Lista zagadnień do pobrania LISTA ZAGADNIEŃ KIERUNKOWYCH I SPECJALNOŚCIOWYCH EGZAMINÓW DYPLOMOWYCH NA STUDIACH PODYPLOMOWYCH ORGANIZACJIA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ Lista zagadnień do pobrania

APD

Zasady organizacji pracy dotyczące Archiwum Prac Dyplomowych ChAT Harmonogram egzaminów dyplomowych  Najpóźniej 21 dni przed obroną – przekazanie przez promotora do dziekanatu informacji dotyczącej składu komisji i terminu obrony (wydruk dokumentu z APD) Najpóźniej 20 dni przed obroną – wprowadzenie przez studenta pracy do systemu APD Najpóźniej 14 dni przed obroną – po pozytywnej weryfikacji w systemie antyplagiatowym, ostateczny termin zatwierdzenia przez promotora pracy dyplomowej w systemie APD Najpóźniej 10 dni przed obroną –  student składa we właściwym dziekanacie wydruk skróconego raportu antyplagiatowego oraz pracy dyplomowej (praca musi być zatwierdzona w APD przez promotora i wydrukowana przez studenta z systemu APD), a także  oświadczenie o autorskim wykonaniu pracy dyplomowej, oświadczenie o udostępnianiu oraz deklarację przystąpienia do klubu absolwenta (opcjonalnie). Najpóźniej 7 dni przed obroną – ostateczny termin składania indeksów w dziekanacie Najpóźniej 7 dni przed obroną – zatwierdzenie przez promotora i recenzenta recenzji w APD. http://apd.chat.edu.pl

Zagadnienia dyplomowe obowiązujące w roku akademickim 2019/20 – studia I stopnia

ZAGADNIENIA KIERUNKOWE: PEDAGOGIKA Pojęcie i uwarunkowania rozwoju człowieka Teorie rozwoju emocjonalnego i społecznego człowieka Teorie rozwoju poznawczego człowieka (np. J. Piaget, L.S. Wygotski) Rozwój moralny człowieka (np. Teoria Kohlberga) Spostrzeganie społeczne: jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi i zjawisk Przedmiot i zadania pedagogiki społecznej Przedmiot i zadania socjologii wychowania Pedagogika międzykulturowa i wielokulturowa – ich role we współczesnym świecie Zadania współczesnej pedagogiki dorosłych Błędy wychowawcze, rodzaje pseudowychowania Istota wychowania i socjalizacji. Podobieństwa i różnice Typologia współczesnych nurtów w pedagogice (omówienie dwóch samodzielnie wybranych) Style nauczania, style wychowania – charakterystyka Personalizm pedagogiczny. Główne założenia ideowe Omówienie dowolnie wybranego europejskiego systemu oświatowego ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: WCZESNA EDUKACJA; PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy z małym dzieckiem Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Elementy składowe projektu edukacyjno-wychowawczego Dojrzałość i gotowość szkolna Zasady i metody działań diagnostycznych w pedagogice. Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny– zawartość, zasady konstruowania Adaptacja dzieci do warunków przedszkolnych i szkolnych Pedagogiczna terapia dziecka z ADHD Metody pracy z dzieckiem zdolny Rodzinne formy opieki zastępczej jako alternatywa dla instytucji opiekuńczo-wychowawczych Pedagogika Janusza Korczaka. Prawa dziecka we współczesnym świecie Zjawisko przemocy w rodzinie i w szkole Zadania i funkcje świetlicy szkolnej. Wyjaśnij na podstawie swoich doświadczeń z praktyk ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA; PEDAGOGIKA MIĘDZYKULTUROWA Miejsce pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk pedagogicznych Cele, zadania i metody wychowania resocjalizacyjnego Przyczyny niedostosowania społecznego, w tym zachowań przestępczych Główne nurty współczesnej resocjalizacji Podstawowe koncepcje wyjaśniające źródła zjawisk patologicznych Psychodynamiczne sposoby oddziaływań resocjalizacyjnych, terapii behawioralnej oraz koncepcji kognitywno – behawioralnej w wychowaniu resocjalizacyjnym Przejawy niedostosowania społecznego Główne założenia programu resocjalizacyjnego opartego na „ekonomii punktowej”, skierowanego do jednostki niedostosowanej społecznie Twórczość naukowa jednego z klasyków pedagogiki resocjalizacyjnej Środki i metody postępowania z młodocianymi przestępcami. Akty prawne (ich ranga) regulujące problematykę dziecka i rodziny. Sposoby ingerencji sądu w sprawowanie władzy rodzicielskiej Miejsce pedagogiki międzykulturowej w systemie nauk pedagogicznych Cele, zadania i metody wychowania międzykulturowego Różnice pomiędzy wychowaniem wielokulturowym a międzykulturowym Możliwości i bariery dialogu międzykulturowego. Pomoc i wsparcie wobec społeczności migrujących – podstawowe problemy ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: WCZESNA EDUKACJA; WCZESNA EDUKACJA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM (n) Metody aktywizujące, ich cele i klasyfikacja Jaka jest rola nauczyciela w procesie rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu języka angielskiego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? Kształtowanie umiejętności kontaktów społecznych dziecka w rodzinie i przedszkolu Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji małych dzieci Kultura języka w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej Podaj i wyjaśnij główne zasady planowania zajęć z języka angielskiego w nauczaniu wczesnoszkolnym Zarys metodyki edukacji matematycznej w wychowaniu przedszkolnym i klasach I-III Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej organizowane na terenie placówki: przedszkola i szkoły Specyficzne trudności w uczeniu się, ich rodzaje i objawy Wczesna powszechna dwujęzyczność: podstawowe pojęcia, wyniki badań empirycznych oraz zalecenia dla nauczycieli i opiekunów ZAGADNIENIA KIERUNKOWE – STUDIA I STOPNIA – PRACA SOCJALNA Rodzina jako grupa. Funkcje rodziny. Stereotypy i uprzedzenia. Perspektywa socjologiczna. Stygmat i stygmatyzacja społeczna. Omów na wybranym przykładzie. Zachowania prospołeczne – definicja i uwarunkowania. Wpływ środowiska wychowawczego na funkcjonowanie jednostki. Definiowanie pracy socjalnej – podejście humanistyczne, prakseologiczne i formalne (prawne). Praca socjalna jako działanie wychowawcze. Pożądane cechy i kompetencje pracownika socjalnego. Etyczne aspekty pracy socjalnej. Kodeks etyczny pracowników socjalnych. Znaczenie komunikacji interpersonalnej w pracy socjalnej. Stres i wypalenie zawodowe w zawodzie pracownika socjalnego. Sposoby przeciwdziałania. Założenia superwizji w pracy socjalnej. Istota empowerment. Ustawa o pomocy społecznej jak podstawowe narzędzie pracownika socjalnego. Metody pracy socjalnej. Wywiad, obserwacja, analiza materiałów jako techniki pracy socjalnej. Założenia streetworkingu. Projekt socjalny – typy, etapy tworzenia, cele. Praca socjalna w domu pomocy społecznej. Praca socjalna w placówce pobytu dziennego. Praca socjalna w ośrodku pomocy społecznej (w centrum pomocy społecznej). Założenia asysty rodzinnej. Piecza zastępcza – zadania, rodzaje, wyzwania. Aktywizowanie społeczności lokalnej – założenia i cele. Praca socjalna z osobami doświadczającymi przemocy

Zagadnienia dyplomowe obowiązujące w roku akademickim 2019/2020 – studia II stopnia

ZAGADNIENIA KIERUNKOWE: PEDAGOGIKA Aksjologiczne podstawy pedagogiki Cele i zasady wychowania Fazy rozwoju społeczno-moralnego człowieka Wychowanie jako spotkanie. Dialog w wychowaniu Dylematy pedagogiczne stosowania kar i nagród w wychowaniu Podstawowe wyznaczniki pedagogiki humanistycznej Pedagogika kultury Racjonalność jako kategoria teorii wychowania Wychowanie w ujęciu behawioralnym, instrumentalnym Wychowanie w ujęciu pragmatycznym Wychowanie w ujęciu pedagogiki krytycznej i antypedagogiki Tradycje i źródła pedagogiki personalistycznej Autorytet w wychowaniu Społeczne uwarunkowania procesu wychowania Psychologiczne uwarunkowania procesu wychowania ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA SZKOLNA I DORADZTWO ZAWODOWE Zakres obowiązków i oddziaływań pedagoga szkolnego Regulacje prawne związane z wykonywaniem zawodu pedagoga szkolnego Współpraca pedagoga szkolnego z rodzicami uczniów. Możliwości i bariery współpracy Sposoby konstruowania relacji wychowawczych z uczniami. Style wychowania Instytucje wspomagające działalność wychowawczą szkoły Zadania pedagoga szkolnego wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Działania pedagoga szkolnego wspierające integrację zespołów klasowych Działania profilaktyczne w pracy pedagoga szkolnego. Diagnoza i terapia pedagogiczna zagrożeń (przemoc, uzależnienia, konflikty rówieśnicze etc.) występujących w szkole Wsparcie ucznia zdolnego. Zadania rodziny i szkoły Orientacja i poradnictwo zawodowe w polskim systemie edukacji. Edukacyjne i społeczne uwarunkowania wyboru zawodu. Doradztwo zawodowe w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Cele, zadania, funkcje doradztwa zawodowego Stadia rozwoju zawodowego nauczyciela czy osoby dorosłej Współpraca doradcy zawodowego z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa Uwarunkowania decyzji edukacyjno-zawodowych Wartość pracy w życiu człowieka. Cele i zadania pedagogiki pracy ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA SPOŁECZNO-KULTUROWA Etyczny wymiar pracy pedagoga System edukacyjny w Polsce a dowolnie wybrany europejski system edukacyjny. Szczegółowe omówienie dowolnego aspektu struktury lub organizacji programowej Współczesna polityka edukacyjna Unii Europejskiej i jej uwarunkowania Najważniejsze reformy edukacyjne w polskim systemie oświaty – ostatnie 20-lecie Społeczeństwo obywatelskie w ujęciu nauk społecznych. Zadania społeczeństwa obywatelskiego Pojęcie równości szans społecznych oraz szans edukacyjnych- ujęcie krytyczne Metoda projektu – cele pedagogiczne, obszary zastosowania i modele Animacja lokalna w kontekście działań pedagogicznych – modele i metody Animacja społeczno-kulturowa a zmiany społeczne w środowisku lokalnym Partnerstwo lokalne oraz działania samopomocowe w środowisku lokalnym Koncepcje konfliktu w naukach społecznych Metody zarządzania konfliktem i ich zastosowanie w środowisku lokalnym Mediacje i negocjacje w sytuacji konfliktowej Stereotypy i uprzedzenia a strategie i możliwości ich likwidacji Typy społeczeństw współczesnych. Zadania pedagogiki międzykulturowej we współczesnych społeczeństwach ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA SZKOLNA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ Teorie i koncepcje terapeutyczne w działalności pedagogicznej Profilaktyka I terapia trudności szkolnych oraz podstawy orzecznictwa Metody i formy pracy pedagoga szkolnego Stymulacja rozwoju wychowanków (techniki korekcyjno-kompensacyjne, psychoterapeutyczne, aktywizujące i artystyczne) Podmiot, przedmiot, środki i metody działania poradnictwa i orientacji zawodowej Diagnoza indywidualna i środowiskowa ucznia Praca z dzieckiem zdolnym Treści, przedmiot, cele i zadania pedagogiki szkolnej ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: WCZESNA EDUKACJA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ Zaburzenia rozwojowe u dzieci do 36 miesiąca życia ze szczególnym uwzględnieniem spektrum autyzmu Metody i formy pracy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Teorie i koncepcje terapeutyczne w działalności pedagogicznej Stymulacja rozwoju dzieci (techniki korekcyjno-kompensacyjne, psychoterapeutyczne, aktywizujące i artystyczne w pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej) Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu i klasach l-III Diagnoza indywidualna i środowiskowa dziecka w przedszkolu Treści, przedmiot, cele i zadania pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka w przedszkolu i klasach l-III ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA, PROFILAKTYKA SPOŁECZNA (n) Etiologia zachowań agresywnych – czynniki ryzyka Poziomy działań profilaktycznych Pojęcie patologii społecznej i zagadnienia dewiacji według Jerzego Kwaśniewskiego Założenia “twórczej resocjalizacji” według Marka Konopczyńskiego Podejście kognitywno-behawioralne w resocjalizacji Założenia oddziaływania edukacyjnego wobec skazanych odbywających karę pozbawienia wolności poprzez kulturę i sztukę Poradnictwo rodzinne –  zakres, metody i wskazanie podstawowych trudności tego procesu Znaczenie postępowania mediacyjnego dla procesu resocjalizacji Przyczyny ingerencji państwa w wykonywanie władzy rodzicielskiej. Przejawy ingerencji państwa we władzę rodzicielską Metoda indywidualnych przypadków – casework, stosowana w oddziaływaniach wobec sprawców przestępstw w środowisku otwartym

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij