Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Wydział Nauk Społecznych ChAT oferuje:

  • bezpłatne studia stacjonarne pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie w Uczelni publicznej, elastyczny i nowoczesny program zajęć, unikalną atmosferę, kameralny charakter, osobowe relacje między studentami i wykładowcami,
  • studia podyplomowe online w atrakcyjnej cenie,
  • studia w nowoczesnym i przyjaznym kompleksie akademickim.

Jeśli szukasz atmosfery współpracy, dobrych relacji z wykładowcami, kadry o wysokich umiejętnościach dydaktycznych, jeśli chcesz studiować w uczelni nowoczesnej, twórczej i skłonnej do pozytywnych zmian, w której szanuje się odmienne sposoby myślenia – rozpocznij swoje studia na Wydziale Nauk Społecznych ChAT.

Oferuje także 2-semestralne studia podyplomowe: Organizacja i zarządzanie oświatą.

Na wybranych specjalności kształcenie realizowane jest w stacjonarnym trybie dostosowanym dla osób pracujących.

Rekrutacja na studia prowadzone w Wydziale odbywa się za pomocą serwisu irk.chat.edu.pl – Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Wysoką jakość kształcenia potwierdzają uzyskane certyfikaty „Studia z Przyszłością” (2018, 2019, 2020, 2022,2023), przyznawane kierunkom realizowanym według nowoczesnych i wartościowych programów kształcenia, dobrze odpowiadające na potrzeby rynku pracy. Studia wyróżnione zostały ponadto przyznaniem Certyfikatu Nadzwyczajnego – „Laur Innowacji” za wdrożenie najbardziej nowatorskich i unikalnych rozwiązań w zakresie bazy materialnej i technologii wspierających proces dydaktyczny.

Od początku swego istnienia Wydział Nauk Społecznych zwraca szczególną uwagę na nowoczesne i w pełni dostosowane do potrzeb rynku pracy programy kształcenia w zakresie wczesnej edukacji dziecka, pedagogiki opiekuńczej,  pedagogiki resocjalizacyjnej i międzykulturowej oraz pedagogiki szkolnej i terapii pedagogicznej.

W XI edycji Programu „Uczelnia Liderów” Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz Agencja PRC przyznały Wydziałowi Nauk Społecznych ChAT Certyfikat i Znak Jakości „Uczelnia Liderów”. Otrzymane wyróżnienie jest sukcesem i potwierdzeniem wysokiej jakości kształcenia. Misją Programu „Uczelnia Liderów” jest identyfikowanie i promowanie najlepszych polskich uczelni oraz ich podstawowych jednostek organizacyjnych.

Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie to miejsce dla osób otwartych na świat i jego różnorodność, które dba o wysoki poziom dydaktyczny i naukowy prowadzonych zajęć, rozwija zainteresowania studentów, jest otwarte na współpracę z otoczeniem zewnętrznym – zapraszamy gości prowadzących wykłady, warsztaty i kursy dla naszych studentów, organizujemy praktyki i staże studenckie, jesteśmy otwarci na studenckie inicjatywy.
Wydział Nauk Społecznych ChAT rozwija także współpracę naukową z ośrodkami zagranicznymi w ramach programów Erasmus+, umów bilateralnych, programów stypendialnych.

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2020 r. poz 726)

Uchwała nr 23/2019 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 19 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

Uchwała nr 27/2019 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 19 września 2019 r. w sprawie potwierdzania efektów uczenia się uzyskanych w procesie uczenia się poza systemem studiów

 

“Laur Pracodawców” 2023

Administracja

Charakterystyka studiów Nabyte i rozwinięte w trakcie studiów kompetencje i umiejętności, pozwalają absolwentom na podjęcie pracy na średnich szczeblach zarządzania w administracji państwowej i samorządowej, a także w jednostkach gospodarczych, a także, co stanowi specyfikę naszej uczelni instytucjach administracji kościołów i związków wyznaniowych. Absolwenci mogą ponadto podjąć i sprawnie prowadzić własną działalność gospodarczą lub współpracować z szeroko rozumianym biznesem. Absolwent studiów pierwszego stopnia (studiów licencjackich) na kierunku Administracja posiada szeroką wiedzę teoretyczną oraz praktyczną z tych dziedzin naukowych, które zajmują się różnymi stronami i obszarami działania administracji. Studia zapewnią mu przyswojenie umiejętności niezbędnych w kontaktach społecznych oraz w wykonywaniu funkcji administracyjnych i biurowych. Absolwent posiada wiedzę kierunkową i praktyczne umiejętności, które zdobywa podczas praktyk zawodowych organizowanych przez uczelnię w ramach umów uczelni z uznanymi instytucjami administracji publicznej i niepublicznej różnych szczebli. Studia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata administracji. Wszyscy studenci uzyskują wewnętrzny certyfikat w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2. Uchwała nr 8/2022 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie ustalenia programu studiów na kierunku „Administracja” na poziomie studiów I stopnia o profilu praktycznym w Wydziale Nauk Społecznych ChAT. Załącznik do uchwały nr 8/2022 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie ustalenia programu studiów na kierunku Administracja na poziomie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym w Wydziale Nauk Społecznych ChAT Uchwała nr 9/2022 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie ustalenia efektów uczenia się na kierunku „Administracja” na poziomie studiów I stopnia o profilu praktycznym. Załącznik do uchwały nr 9/2022 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie ustalenia efektów uczenia się na kierunku „administracja” na poziomie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym Realizacja praktyk Regulamin praktyk na studiach I stopnia kierunek Administracja (profil praktyczny) w Wydziale Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie Porozumienie o współpracy na czas nieokreślony Porozumienie w sprawie organizacji praktyki zorganizowanej na czas określony Porozumienie w sprawie organizacji praktyki studenckiej indywidualnej ZAŚWIADCZENIE O REALIZACJI PRAKTYK (WRAZ Z OPINIĄ) ZAŚWIADCZENIE OŚWIADCZENIE SKIEROWANIE RAMOWY PROGRAM PRAKTYKI ZAWODOWEJ STUDENTÓW WYDZIAŁU NAUK SPOŁECZNYCH ChAT WNIOSEK O ZALICZENIE PRAKTYK NA PODSTAWIE ZATRUDNIENIAPROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA ZAKŁADOWYCH OPIEKNUNÓW PRAKTYK ZAWODOWYCH ORGANIZOWANYCH DLA STUDENTÓW W ZAKAŁDACH PRACY WE WSPÓŁPRACY Z CHRZEŚCIJAŃSKĄ AKADEMIĄ TEOLOGICZNĄ W WARSZAWIE OŚWIADCZENIE O ZAPOZNANIU SIĘ Z ZASADAMI ORGANIZACJI PRAKTYK Zasady kwalifikacji Do ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia na kierunku Administracja uprawnione są osoby posiadające świadectwo dojrzałości. Kandydatów na studia pierwszego stopnia obowiązuje ranking świadectw maturalnych.Szczegółowe zasady ustalania rankingu świadectw maturalnych, w tym algorytm określa załącznik nr 2 do nr 10/2022 uchwały Senatu ChAT w Warszawie z dnia 19 maja 2022 r. Dokumenty wymagane do złożenia w formie papierowej w dziekanacie Wydziału Nauk Społecznych ChAT w przypadku zakwalifikowania  się na studia podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z osobistego konta rejestracyjnego w systemie IRK i podpisane przez kandydata, oryginał lub uwierzytelniony odpis świadectwa dojrzałości albo świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego albo świadectwa dojrzałości uzyskanego za granicą, celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem, aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Strona rekrutacji na studia: https://irk.chat.edu.pl

Pedagogika – studia I stopnia

Studia I stopnia (licencjackie) na kierunku PEDAGOGIKA Studia I stopnia na kierunku pedagogika przygotowują specjalistów do pracy terapeutycznej, resocjalizacyjnej oraz opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Studia przygotowują absolwentów do wykonywania zawodu pedagoga i wychowawcy w instytucjach resocjalizacyjnych, profilaktyki społecznej i wymiaru sprawiedliwości, instytucjach pomocy migrantom; wykonywanie zawodu pedagoga i wychowawcy w pozaszkolnych placówkach oświatowo-wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem wyzwań  wielokulturowości; wykonywanie zawodu pedagoga środowiskowego. Absolwent kierunku pedagogika, wyposażony zostaje w wiedzę i umiejętności potrzebne do pracy w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych zajmujących się profilaktyką społeczną, resocjalizacją i kontrolą przestępczości, w organach bezpieczeństwa publicznego i porządku prawnego, szczególnie w straży miejskiej, policji oraz zajmujących się problematyką nieletnich; w instytucjach wykonujących kary izolacyjne i środki zabezpieczające lub poprawcze; w oświatowych placówkach diagnostycznych, wychowawczych, opiekuńczych, jak np. pogotowia opiekuńcze, domy dziecka itd.; w ochronie zdrowia – instytucjach diagnostycznych i terapeutycznych zwłaszcza ukierunkowanych na leczenie uzależnień (narkomania i alkoholizm) oraz zaburzeń zachowania; biurach polityki społecznej, urzędach pracy, ośrodkach pomocy rodzinie, urzędach ds. uchodźców, udzielających pomocy migrantom i osobom odmiennym kulturowo, organizacjach i instytucjach zajmujących się bezrobotnymi i bezdomnymi oraz pomocą postpenitencjarną. Celem ogólnym kształcenia jest uzyskanie pogłębionych kwalifikacji umożliwiających wieloaspektowe projektowanie i realizację działań pedagogicznych, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów. Obejmuje on następujące cele: nabycie poszerzonej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki w jej powiązaniu z naukami społecznymi oraz praktyką społeczną, przygotowanie do pracy zawodowej w zakresie określonym specjalnością studiów, w tym do radzenia sobie na rynku pracy, doskonalenie i poszerzanie umiejętności doskonalenia wiedzy i nabywania nowych kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i analizowania danych, doskonalenie kompetencji do uczenia się przez całe życie, pogłębianie wrażliwości etycznej oraz doskonalenie refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym. Cele te są osiągane przez realizację programu studiów i związanych z nimi modułów kształcenia, w tym szczegółowych celów i efektów uczenia się. Studia I stopnia na kierunku pedagogika trwają 6 semestrów i wymagają zdobycia min. 180 punktów ECTS. 1 ECTS = 30 godzinom pracy studenta. Studia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata. Wszyscy studenci uzyskują wewnętrzny certyfikat w zakresie znajomości języka obcego (do wyboru angielski, niemiecki, rosyjski) na poziomie biegłości B2. Celem studiów I stopnia jest wykształcenie kompetentnego pedagoga o potwierdzonych kwalifikacjach  ogólnopedagogicznych i specjalnościowych. Studia prowadzone są w profilu ogólnoakademickim. Umożliwiają uzyskanie efektów kierunkowych, w tym specjalnościowych, z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, uwzględniających obszar merytoryczny nauk humanistycznych i nauk społecznych. Program studiów podlega modularyzacji. Studia zakładają realizację następujących dwóch zakresów: Zakresu podstawowego oraz zakresów specjalnościowych. Studia umożliwiają wybór zajęć w wymiarze co najmniej 30% ogółu punktów ECTS. Za zajęcia podlegające wyborowi uznaje się także wybierane moduły specjalnościowe. Szczegółowe kwestie merytoryczne i metodyczne oraz sposoby pomiaru efektów uczenia się są opisane na poziomie sylabusów przedmiotów/zajęć, stanowiących element dokumentacji kształcenia w zakresie poszczególnych modułów. Pełny wykaz sylabusów jest zamieszczony w systemie USOSweb. https://usosweb.chat.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/index Kształcenie łączy jednak profil ogólnoakademicki z ukierunkowaniem praktycznym. Koncepcja programu i planu studiów zakłada prymarny charakter wiedzy ogólnej i systematycznej, którą ujmuje się w kontekście praktyki i odnosi do projektowania i realizacji działań pedagogicznych. Program studiów obejmuje kwestie merytoryczne dla kierunku studiów pedagogika, ich odniesienia interdyscyplinarne oraz perspektywę poznawczą nauk humanistycznych i nauk społecznych. Studia są ukierunkowane na uzyskanie kwalifikacji ogólnokierunkowych oraz kwalifikacji specjalnościowych, odniesionych do praktyki pedagogicznej. Kształcenie specjalnościowe obejmuje moduł specjalnościowy dodany do programu studiów po I roku kształcenia. W ramach programu są realizowane praktyki studenckie w wymiarze 150 godzin.

Pedagogika – studia II stopnia

STUDIA II STOPNIA NA KIERUNKU PEDAGOGIKA trwają 4 semestry i wymagają zdobycia min. 120  punktów ECTS. 1 ECTS = 30 godzinom pracy studenta. Studia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego magistra pedagogiki. Celem studiów II stopnia jest wykształcenie kompetentnego pedagoga o potwierdzonych kwalifikacjach ogólnopedagogicznych i specjalnościowych. CHARAKTERYSTYKA STUDIÓW: Studia są prowadzone w profilu ogólnoakademickim. Umożliwiają uzyskanie efektów kierunkowych, oraz w zakresie ścieżek nauczycielskich (specjalnościowych), z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, uwzględniających obszar merytoryczny nauk społecznych i humanistycznych. Efekty uczenia się są ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji (Dz. U. z 2018 r. poz. 2218 z późn. zm.) oraz (dla ścieżek nauczycielskich) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2 sierpnia 2019 poz. 1450, zał. 3). Studia zakładają realizację zakresów: podstawowego i specjalnościowego. Kształcenie łączy profil ogólnoakademicki z ukierunkowaniem praktycznym. Koncepcja programu i planu studiów zakłada prymarny charakter wiedzy ogólnej i systematycznej, którą ujmuje się w kontekście praktyki i odnosi do projektowania i realizacji działań pedagogicznych. Program studiów obejmuje kwestie merytoryczne dla kierunku studiów pedagogika, ich odniesienia interdyscyplinarne oraz perspektywę poznawczą nauk społecznych i humanistycznych. Studia są ukierunkowane na uzyskanie kwalifikacji ogólnokierunkowych oraz kwalifikacji specjalnościowych, odniesionych do praktyki pedagogicznej. Koncepcja kształcenia zakłada realizację kanonu akademickiej wiedzy pedagogicznej i jednocześnie zawiera treści sformułowane w misji Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej wynikające z chrześcijańskiego, ekumenicznego i wielokulturowego profilu uczelni. Z tego względu w procesie dydaktycznym istotną rolę odgrywa nie tylko przekaz wiedzy, umiejętności i kompetencji ogólnopedagogicznych i specjalnościowych, lecz również kształtowanie wiedzy i umiejętności kulturowych i ekumenicznych oraz kompetencji społecznych, m.in. w zakresie dowartościowania duchowego wymiaru życia ludzkiego, etosu odpowiedzialności społecznej, poszanowania godności i pomocy drugiemu człowiekowi. Studia wspomagają kształtowanie postaw zawodowych i moralnych związanych z pracą pedagogiczną, nauczaniem i wychowaniem oraz sprzyjają rozwojowi potrzeb i umiejętności dopełniania wiedzy i odnowy kwalifikacji. DALSZE STUDIA: Szkoła Doktorska, studia podyplomowe WARUNKI PRZYJĘCIA: Do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika uprawnione są osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych. Kandydatów na studia drugiego stopnia obowiązuje ranking dyplomów ukończonych studiów. Od kandydata na studia pedagogiczne w ChAT oczekuje się zarówno gotowości do poznawania praktycznych aspektów pracy pedagoga, dyspozycji do pracy z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi, otwartości, szacunku dla odmienności, komunikatywności i otwartości na permanentne kształcenie w dyspozycjach interpersonalnych  jak również zainteresowania kształceniem akademickim, wiążącym się z poszerzaniem i pogłębianiem wiedzy z zakresu nauk społecznych. Wymagania rekrutacyjne uwzględniają oba te aspekty. Od kandydatów na studia w zakresie ścieżek nauczycielskich oczekuje się również predyspozycji nauczycielskich jak kultura języka, umiejętności interpersonalne, dyspozycje do pracy z osobami z różnorodnych środowisk społecznych, w tym ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami  edukacyjnymi, a także problemami z dostosowaniem się do wymagań społecznych, empatii i gotowości do pracy wychowawczej i naprawczej, tolerancji dla sytuacji stresogennych, gotowości do permanentnej pracy nad własnymi dyspozycjami do pracy z ludźmi. TYTUŁ ZAWODOWY NADAWANY ABSOLWENTOM: magisterium na kierunku pedagogika

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – jednolite studia magisterskie

Studia trwają pięć lat (dziesięć semestrów). Rekrutacja następuje na podstawie rankingu świadectw maturalnych. Absolwenci otrzymują tytuł zawodowy magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów, na podstawie art. 81 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668) kwalifikacje do nauczania w przedszkolu i klasach I-III  można uzyskać wyłącznie na kierunku „Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna” prowadzonym w trybie studiów pięcioletnich (jednolitych).  Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2020 r. poz 726) Kierunek pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna prowadzony w Wydziale Nauk Społecznych ChAT zdobył prestiżowy certyfikat „Studia z Przyszłością” przyznawany przez Fundację Rozwoju Nauki i Szkolnictwa Wyższego.  W liście gratulacyjnym skierowanym do prof. dr hab. Renaty Nowakowskiej-Siuty Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie zaznaczono, że “kierunek spełnia kryteria regulaminowe Konkursu, albowiem zapewnia absolwentom możliwość uzyskania wykształcenia zgodnego z oczekiwaniami rynku pracy, realizowany jest w oparciu o nowoczesny i innowacyjny program studiów, z udziałem kadry akademickiej posiadającej kwalifikacje adekwatne do założonych efektów uczenia się. Nadto założenia koncepcji kształcenia na ocenionym kierunku studiów pozostają spójne z misją i strategią rozwoju uczelni, a także zakładają wysoką jakość i różnorodność oferty kształcenia poprzez kreowanie odpowiednich kwalifikacji i kompetencji, które umożliwiają absolwentom spełnianie wymogów rynku pracy, nie tylko w wymiarze lokalnym, ale także regionalnym i ponadregionalnym. Uczelnia w sposób efektywny dąży do tego, aby podczas całego procesu kształcenia studenci mogli wykształcić odpowiednie nawyki i postawy dające podstawę do realizowania ambitnych celów zawodowych oraz ustawicznego samokształcenia i rozwoju, tak w wymiarze profesjonalnym, jak i osobistym”.

Studia podyplomowe

Organizacja i Zarządzanie Oświatą – studia online (2-semestralne) studia podyplomowe które pozwalają na otrzymanie uprawnień które powinna spełnić osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (więcej…) Uchwała nr 24/2019 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 19 września 2019 r. w sprawie Regulaminu studiów podyplomowych i innych form kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij