- Realizacja misji Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, jako nowoczesnej uczelni kształcącej na wysokim poziomie, wymaga nadania odpowiedniej rangi jakości kształcenia oraz stworzenia mechanizmów jej ciągłego monitorowania i doskonalenia. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia jest podstawowym obowiązkiem Akademii w wypełnianiu jej statutowej działalności i zarazem koniecznym warunkiem utrzymania znaczącego miejsca w polskim i europejskim systemie szkolnictwa wyższego. System zapewniania jakości kształcenia uwzględnia autonomię i specyfikę poszczególnych jednostek organizacyjnych i uwzględnia ich dobre praktyki w zapewnianiu jakości pracy dydaktycznej i naukowej.
Celami „Systemu zapewnienia jakości kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie są:
- podniesienie samoświadomości społeczności akademickiej odnośnie mocnych i słabych stron procesu kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
- doskonalenie programów nauczania i planów studiów oraz form, metod i środków dydaktycznych w celu dobrego przygotowania absolwentów do wymagań zmieniającego się rynku pracy i przemian społeczno-kulturowych,
- stymulowanie rozwoju nowoczesnej infrastruktury dydaktycznej,
- promowanie innowacyjności w procesie kształcenia,
- podniesienie rangi działalności dydaktycznej w ocenie nauczycieli akademickich,
- stworzenie bodźców do podnoszenia kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli akademickich,
- zwiększenie wpływu studentów i doktorantów na jakość kształcenia,
- podniesienie jakości informacji dotyczącej oferty dydaktycznej oraz toku studiów w Akademii.
Cele systemu są osiągane przez realizację następujących funkcji:
-
- monitorowanie formalno-prawnej strony procesu dydaktycznego,
- okresowy przegląd i aktualizacja programów nauczania i planów studiów,
- ustalanie procedur regulacji dotyczących procesu dydaktycznego,
- ocena poziomu merytorycznego i metodycznego prowadzenia zajęć dydaktycznych przez nauczycieli akademickich,
- dokonywanie okresowej oceny przebiegu procesu dydaktycznego,
- dokonywanie analiz porównawczych procesu dydaktycznego w Akademii i w uczelniach krajowych oraz zagranicznych,
Zespół ds. Jakości Kształcenia w Wydziale Nauk Społecznych ChAT
 |
Dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof. ChAT – przewodniczący |
 |
Dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT |
 |
Dr Izabela Kochan |
 |
Dr Joanna Lewczuk |
 |
Mgr Jarosław Zabrocki |
 |
Agata Wójtowicz – Przedstawicielka Studentów
|
Po pierwsze nauka: chcemy rozwijać pedagogikę naukową, racjonalną, opartą na najnowszych osiągnięciach światowych w zakresie nauk społecznych.Po drugie praktyka: wierzymy, że sukces to praca połączona z wytrwałością. A sukces to dążenie do rozwijania siebie i własnych kompetencji. Chcemy nawiązywać współpracę z nowymi instytucjami oferującymi praktyki dla naszych studentów, utrzymywać dobre relacje z otoczeniem społecznym.Po trzecie dydaktyka: nie ma wysokiej jakości kształcenia bez podstaw naukowych i uzupełniania wiedzy w sposób ciągły. Jesteśmy wydziałem uczącym się, przeprowadziliśmy intensywne szkolenia naszych wykładowców w zakresie doskonalenia języków obcych, metod badawczych, praw człowieka, procedur antydyskryminacyjnych i wiele innych. Chcemy nadal się rozwijać i wzmacniać jakość kształcenia i badań w naszym wydziale.Po czwarte jakość: wymagamy od siebie, nie szukamy łatwych rozwiązań. Nie rywalizujemy z innymi uczelniami lecz szukamy własnej oryginalnej drogi oferując naszym studentom i doktorantom wysokiej jakości ścieżki kształcenia. Wierzymy, że jesteśmy przygotowani znakomicie do prowadzenia wysokiej jakości dydaktyki i chcemy uczynić z tego nasz atut.Po piąte umiędzynarodowienie i budowanie pozytywnego wizerunku Wydziału. Chcemy poprzez stworzenie nowej aplikacji internetowej, strony w języku angielskim, kampanii promującej wydział stać się marką rozpoznawalną i cenioną. Temu służą nasze kontakty międzynarodowe, a w planach międzynarodowe projekty, konferencje, staże, webinary i inne formy budowania kontaktów zagranicznych w obszarze badań naukowych i dydaktyki.