Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Realizacja misji Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, jako nowoczesnej uczelni kształcącej na wysokim poziomie, wymaga nadania odpowiedniej rangi jakości kształcenia oraz stworzenia mechanizmów jej ciągłego monitorowania i doskonalenia. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia jest podstawowym obowiązkiem Akademii w wypełnianiu jej statutowej działalności i zarazem koniecznym warunkiem utrzymania znaczącego miejsca w polskim i europejskim systemie szkolnictwa wyższego. System zapewniania jakości kształcenia uwzględnia autonomię i specyfikę poszczególnych jednostek organizacyjnych i uwzględnia ich dobre praktyki w zapewnianiu jakości pracy dydaktycznej i naukowej.

Celami „Systemu zapewnienia jakości kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie są:

  • podniesienie samoświadomości społeczności akademickiej odnośnie mocnych i słabych stron procesu kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
  • doskonalenie programów nauczania i planów studiów oraz form, metod i środków dydaktycznych w celu dobrego przygotowania absolwentów do wymagań zmieniającego się rynku pracy i przemian społeczno-kulturowych,
  • stymulowanie rozwoju nowoczesnej infrastruktury dydaktycznej,
  • promowanie innowacyjności w procesie kształcenia,
  • podniesienie rangi działalności dydaktycznej w ocenie nauczycieli akademickich,
  • stworzenie bodźców do podnoszenia kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli akademickich,
  • zwiększenie wpływu studentów i doktorantów na jakość kształcenia,
  • podniesienie jakości informacji dotyczącej oferty dydaktycznej oraz toku studiów w Akademii.

Cele systemu są osiągane przez realizację następujących funkcji:

    • monitorowanie formalno-prawnej strony procesu dydaktycznego,
    • okresowy przegląd i aktualizacja programów nauczania i planów studiów,
    • ustalanie procedur regulacji dotyczących procesu dydaktycznego,
    • ocena poziomu merytorycznego i metodycznego prowadzenia zajęć dydaktycznych przez nauczycieli akademickich,
    • dokonywanie okresowej oceny przebiegu procesu dydaktycznego,
    • dokonywanie analiz porównawczych procesu dydaktycznego w Akademii i w uczelniach krajowych oraz zagranicznych,

Zespół ds. Jakości Kształcenia w Wydziale Nauk Społecznych ChAT

Dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof. ChAT – przewodniczący
Dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT
Dr Izabela Kochan
Dr Joanna Lewczuk
Mgr Jarosław Zabrocki
 

Agata Wójtowicz – Przedstawicielka Studentów

 


  • Nasza Misja

Po pierwsze nauka: chcemy rozwijać pedagogikę naukową, racjonalną, opartą na najnowszych osiągnięciach światowych w zakresie nauk społecznych.Po drugie praktyka: wierzymy, że sukces to praca połączona z wytrwałością. A sukces to dążenie do rozwijania siebie i własnych kompetencji. Chcemy nawiązywać współpracę z nowymi instytucjami oferującymi praktyki dla naszych studentów, utrzymywać dobre relacje z otoczeniem społecznym.Po trzecie dydaktyka: nie ma wysokiej jakości kształcenia bez podstaw naukowych i uzupełniania wiedzy w sposób ciągły. Jesteśmy wydziałem uczącym się, przeprowadziliśmy intensywne szkolenia naszych wykładowców w zakresie doskonalenia języków obcych, metod badawczych, praw człowieka, procedur antydyskryminacyjnych i wiele innych. Chcemy nadal się rozwijać i wzmacniać jakość kształcenia i badań w naszym wydziale.Po czwarte jakość: wymagamy od siebie, nie szukamy łatwych rozwiązań. Nie rywalizujemy z innymi uczelniami lecz szukamy własnej oryginalnej drogi oferując naszym studentom i doktorantom wysokiej jakości ścieżki kształcenia. Wierzymy, że jesteśmy przygotowani znakomicie do prowadzenia wysokiej jakości dydaktyki i chcemy uczynić z tego nasz atut.Po piąte umiędzynarodowienie i budowanie pozytywnego wizerunku Wydziału. Chcemy poprzez stworzenie nowej aplikacji internetowej, strony w języku angielskim, kampanii promującej wydział stać się marką rozpoznawalną i cenioną. Temu służą nasze kontakty międzynarodowe, a w planach międzynarodowe projekty, konferencje, staże, webinary i inne formy budowania kontaktów zagranicznych w obszarze badań naukowych i dydaktyki.

Procedura związana z określaniem różnic programowych

I. Podstawa prawna procedury Regulamin Studiów w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie stanowiący  załącznik do Uchwały nr 23/2019 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 19 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. II. Cel procedury Celem procedury jest określenie sposobu wyznaczania różnic programowych i warunków ich zaliczania oraz osób odpowiedzialnych za określanie różnic. III. Właściciel procedury Dziekan, Prodziekan ds. studenckich IV. Osoby odpowiedzialne za realizację procedury Prodziekan ds. studenckich, koordynatorzy ds. różnic programowych danego kierunku i danej specjalności, osoby prowadzące zajęcia, studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, którzy są zobowiązani do realizacji różnic programowych, pracownicy dziekanatów prowadzący sprawy studenckie danej specjalności. V. Zakres procedury Procedura dotyczy studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia kierunku pedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz praca socjalna, którzy są zobowiązani zaliczyć przedmioty  wymagane do uzyskania pełnych uprawnień zgodnych z kierunkiem studiów i realizowaną specjalnością dla danego cyklu kształcenia. VI. Procedura dotyczy: studentów po urlopie dziekańskim, studentów zmieniających kierunek, specjalność, studentów przenoszących się z innej uczelni, studentów wznawiających studia po przerwie, inne. UWAGA: Procedura nie dotyczy studentów wracających z wymiany studenckiej w ramach programu Erasmus i MOST VII. Zasady ogólne procedur W Dziekanacie lub przez system USOS student pobiera podanie do Dziekana WNS, w którym formułuje prośbę o wpisanie na określony rok danego kierunku i danej specjalności. Wniosek składa w Dziekanacie w terminie najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego lub semestru. Po uzyskaniu zgody Dziekana Prodziekan ds. studenckich ( w terminie 7 dni od złożenia wniosku) analizuje dokumentację i wyznacza różnice programowe w porozumieniu z koordynatorem specjalności, której dotyczą różnice programowe. Prodziekan ds. Studenckich oraz Koordynator ds. różnic danej specjalności określają w terminie 7 dni: wymagane przedmioty, liczbę godzin wraz z punktami ECTS, formę zaliczenia, formę zajęć, zakres materiału i termin zaliczenia, oraz sposób osiągania efektów kształcenia zapisanych w sylabusie przedmiotu, kieruje do osób prowadzących przedmioty. Wypełniony załącznik przez prowadzących zajęcia w ramach różnic programowych, pozostaje w dokumentacji studenta w Dziekanacie. Dziekanat zobowiązany jest do dopisania studenta do wyznaczonych grup zajęciowych w systemie USOS w terminie 7 dni od wyznaczenia przez Koordynatora różnic programowych. Student jest zobowiązany do zrealizowania różnic programowych do końca roku akademickiego. Nie wywiązanie się z wyznaczonych zobowiązań w określonym terminie skutkuje nie zaliczeniem roku studiów.

Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych na Wydziale Nauk Społecznych

Podstawowe założenia: Procedura hospitacji wpisuje się w założenia Wydziałowego Systemu Zapewnienia jakości kształcenia i służy doskonaleniu jakości procesu dydaktycznego realizowanego na studiach I, II, III stopnia na kierunkach: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika oraz praca socjalna (studia stacjonarne). Osobami upoważnionymi do prowadzenia hospitacji są dziekan WNS, prodziekan ds. studenckich, kierownicy Katedr, w których zatrudniony jest pracownik lub do których przypisany jest doktorant. Hospitacje odbywają się w każdym roku akademickim w zależności od ustaleń w harmonogramie oraz obowiązkowo w roku oceny pracownika. Hospitujący sporządza harmonogram hospitacji pracowników informując ich o planowanych hospitacjach. Hospitacje realizowane są zgodnie z określonym na początku roku harmonogramem.  Osoba hospitowana tydzień przed hospitacją zajęć przygotowuje i przedstawia hospitującemu konspekt prowadzonych zajęć, określając ich zgodność z celami, formami, metodami i spodziewanymi efektami określonymi w sylabusie przedmiotu. Zadaniem osoby hospitującej zajęcia jest ocenić: założone cele treści umożliwiające realizację celów adekwatność wykorzystanych metod i form, osiągnięte przez studentów efekty m.in. na podstawie wypełnionego przez studentów bezpośrednio po zajęciach arkusza ewaluacji zajęć oraz wypełnić załączony arkusz hospitacji i dokonać pozytywnej lub negatywnej oceny całości przeprowadzonych zajęć zgodnie z założonymi kryteriami. Wypełniony arkusz hospitacji stanowi podstawę do przeprowadzenia rozmowy pohospitacyjnej. W terminie ustalonym odbywa się rozmowa pohospitacyjna (jednak nie później niż tydzień po przeprowadzonej hospitacji). Jej celem jest ocena a następnie omówienie założonych przez hospitowanego celów, form aktywności studentów, metod prowadzenia zajęć, które powinny być adekwatne do treści i aktywizujące studentów w procesie zdobywania wiedzy. Podejmowane działania dydaktyczne powinny być skierowane na osiąganie przez studentów założonych efektów kształcenia. Po przeprowadzeniu rozmowy osoba hospitowana i hospitująca składają swoje podpisy w wyznaczonym miejscu arkusza hospitacji. Zaproponowana ocena – pozytywna lub negatywna – musi być zgodna z przyjętymi na Wydziale kryteriami. Hospitowany ma prawo nie przyjąć zaproponowanej oceny i odwołać się od niej do Dziekana WSE w ciągu siedmiu dni od wystawionej oceny. Uzupełniony arkusz hospitacji archiwizowany jest w dokumentacji w odpowiednej Katedrze. Pod koniec roku akademickiego (do 30 czerwca) kierownik Katedry składa w dziekanacie wypełniony harmonogram hospitacji z uwzględnieniem hospitacji zaplanowanych i zrealizowanych w danym roku akademickim. Ocenę negatywną otrzymuje pracownik, który nie zrealizował założonych celów, efektów, treści nieadekwatnie wykorzystał metody i formy aktywności studentów W przypadku oceny negatywnej, następuje ponowna hospitacja i ocena zajęć prowadzonych przez pracownika dokonana po upływie miesiąca.

Oceny programowe PKA

Uprzejmie informujemy, że Polska Komisja Akredytacyjna uchwałą z dnia 22.10.2020 r. przyznała pozytywną ocenę programową dla kierunku PEDAGOGIKA na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim. Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej stwierdziło, że proces kształcenia realizowany na Wydziale Nauk Społecznych ChAT umożliwia studentom kierunku PEDAGOGIKA osiągnięcie założonych efektów uczenia się. Wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu MNiSzW w sprawie kryteriów oceny programowej zostały spełnione, co uzasadnia przyznanie oceny pozytywnej. PRACOWNIKOM I STUDENTOM KIERUNKU STUDIÓW PEDAGOGIKA SERDECZNIE GRATULUJEMY! Pozytywna ocena potwierdza wysoką jakość kształcenia, co jest niezwykle ważne dla absolwentów, obecnych studentów, jak i kandydatów na studia pierwszego  i drugiego stopnia.Następna ocena programowa na kierunku pedagogika  powinna nastąpić w roku akademickim 2026/2027. Polska Komisja Akredytacyjna (PKA) to niezależna instytucja finansowana z budżetu państwa, działająca w ramach polskiego systemu szkolnictwa wyższego na rzecz doskonalenia jakości kształcenia we wszystkich uczelniach publicznych i niepublicznych. Poddanie się ocenie PKA jest obligatoryjne. SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij