Omówienie dowolnie wybranego europejskiego systemu oświatowego
ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: WCZESNA EDUKACJA; PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy z małym dzieckiem
Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze
Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Elementy składowe projektu edukacyjno-wychowawczego
Dojrzałość i gotowość szkolna
Zasady i metody działań diagnostycznych w pedagogice.
Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny– zawartość, zasady konstruowania
Adaptacja dzieci do warunków przedszkolnych i szkolnych
Pedagogiczna terapia dziecka z ADHD
Metody pracy z dzieckiem zdolny
Rodzinne formy opieki zastępczej jako alternatywa dla instytucji opiekuńczo-wychowawczych
Pedagogika Janusza Korczaka. Prawa dziecka we współczesnym świecie
Zjawisko przemocy w rodzinie i w szkole
Zadania i funkcje świetlicy szkolnej. Wyjaśnij na podstawie swoich doświadczeń z praktyk
ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA; PEDAGOGIKA MIĘDZYKULTUROWA
Miejsce pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk pedagogicznych
Cele, zadania i metody wychowania resocjalizacyjnego Przyczyny niedostosowania społecznego, w tym zachowań przestępczych
Główne nurty współczesnej resocjalizacji
Podstawowe koncepcje wyjaśniające źródła zjawisk patologicznych
Psychodynamiczne sposoby oddziaływań resocjalizacyjnych, terapii behawioralnej oraz koncepcji kognitywno – behawioralnej w wychowaniu resocjalizacyjnym
Przejawy niedostosowania społecznego
Główne założenia programu resocjalizacyjnego opartego na „ekonomii punktowej”, skierowanego do jednostki niedostosowanej społecznie
Twórczość naukowa jednego z klasyków pedagogiki resocjalizacyjnej
Środki i metody postępowania z młodocianymi przestępcami.
Akty prawne (ich ranga) regulujące problematykę dziecka i rodziny.
Sposoby ingerencji sądu w sprawowanie władzy rodzicielskiej
Miejsce pedagogiki międzykulturowej w systemie nauk pedagogicznych
Cele, zadania i metody wychowania międzykulturowego
Różnice pomiędzy wychowaniem wielokulturowym a międzykulturowym
Możliwości i bariery dialogu międzykulturowego. Pomoc i wsparcie wobec społeczności migrujących – podstawowe problemy
ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE: WCZESNA EDUKACJA; WCZESNA EDUKACJA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM (n)
Metody aktywizujące, ich cele i klasyfikacja
Jaka jest rola nauczyciela w procesie rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu języka angielskiego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
Kształtowanie umiejętności kontaktów społecznych dziecka w rodzinie i przedszkolu
Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji małych dzieci
Kultura języka w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej
Podaj i wyjaśnij główne zasady planowania zajęć z języka angielskiego w nauczaniu wczesnoszkolnym
Zarys metodyki edukacji matematycznej w wychowaniu przedszkolnym i klasach I-III
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej organizowane na terenie placówki: przedszkola i szkoły
Specyficzne trudności w uczeniu się, ich rodzaje i objawy
Wczesna powszechna dwujęzyczność: podstawowe pojęcia, wyniki badań empirycznych oraz zalecenia dla nauczycieli i opiekunów
ZAGADNIENIA KIERUNKOWE – STUDIA I STOPNIA – PRACA SOCJALNA
Rodzina jako grupa. Funkcje rodziny.
Stereotypy i uprzedzenia. Perspektywa socjologiczna.
Stygmat i stygmatyzacja społeczna. Omów na wybranym przykładzie.
Zachowania prospołeczne – definicja i uwarunkowania.
Wpływ środowiska wychowawczego na funkcjonowanie jednostki.
Definiowanie pracy socjalnej – podejście humanistyczne, prakseologiczne i formalne (prawne).
Praca socjalna jako działanie wychowawcze.
Pożądane cechy i kompetencje pracownika socjalnego.
Etyczne aspekty pracy socjalnej. Kodeks etyczny pracowników socjalnych.
Znaczenie komunikacji interpersonalnej w pracy socjalnej.
Stres i wypalenie zawodowe w zawodzie pracownika socjalnego. Sposoby przeciwdziałania.
Założenia superwizji w pracy socjalnej.
Istota empowerment.
Ustawa o pomocy społecznej jak podstawowe narzędzie pracownika socjalnego.
Metody pracy socjalnej.
Wywiad, obserwacja, analiza materiałów jako techniki pracy socjalnej.
Założenia streetworkingu.
Projekt socjalny – typy, etapy tworzenia, cele.
Praca socjalna w domu pomocy społecznej.
Praca socjalna w placówce pobytu dziennego.
Praca socjalna w ośrodku pomocy społecznej (w centrum pomocy społecznej).
Założenia asysty rodzinnej.
Piecza zastępcza – zadania, rodzaje, wyzwania.
Aktywizowanie społeczności lokalnej – założenia i cele.
Praca socjalna z osobami doświadczającymi przemocy
Ułatwienia dostępu
Skalowanie treści100%
Czcionka100%
Wysokość linii100%
Odstęp liter100%
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji
Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności