Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Zgodnie z określonym przez Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej schematem organizacyjnym Uczelni struktura Wydziału Nauk Społecznych opiera się na 6 następujących katedrach:

Na rzecz procesu dydaktycznego prowadzonego w Wydziale Nauk Społecznych działa:

Poza strukturą wydziału działają jednostki pomocnicze:

 

Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej

Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej w zakresie swoich zadań dydaktycznych zajmuje się merytorycznym przygotowaniem studentów do zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciela wychowawcy w placówkach opiekuńczych i socjoterapeutycznych, pedagoga terapeuty wyposażonego w kompetencje niezbędne w zawodzie pedagoga, nauczyciela i terapeuty pedagogicznego. Dzięki współpracy z licznymi interesariuszami zewnętrznymi Katedra inicjuje i prowadzi wiele projektów dydaktycznych w tym w zakresie metodyk szczegółowych: CLIL, STEM i STEAM, metod problemowych (PBL). Zainicjowała i prowadzi pracownię metodyczną MAKERSPACE. W Katedrze działają dwie pracownie: Pracownia psychologicznych podstaw pedagogiki oraz Pracownia pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Katedra zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu pedagogiki porównawczej, dydaktyki w tym dydaktyki szkoły wyższej i pedeutologii oraz kultury szkoły, pedagogiki międzykulturowej oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W tych obszarach pracownicy Katedry prowadzą także zajęcia dydaktyczne ze studentami i doktorantami. Katedra prowadzi współpracę z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granicą w zakresie międzynarodowych badań porównawczych (prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta) więcej na: porownawcza.chat.edu.pl, pedeutologii (dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof. ChAT), ewaluacją pracy szkoły i metod alternatywnych (dr hab. Marek Piotrowski, prof. ChAT) oraz pracy w środowisku wielokulturowym (dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT). W roku akademickim 2021/22 profesorem wizytującym w Katedrze była prof. Orna Schatz-Oppenheimer z Hebrew University w Jerozolimie, psycholog i wybitna znawczyni problematyki kształcenia nauczycieli. W kolejnych latach planowana jest współpraca z Chrześcijańską Akademią w Ede (Holandia) oraz dalsze rozwijanie innowacji metodycznych w oparciu o doświadczenia licznych prowadzonych w katedrze badań międzynarodowych i współpracy z zagranicznymi ośrodkami akademickimi. Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta  – kierownik katedry Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ChAT Dr Renata Ernst-Milerska Dr Andrzej Michalski   Dr hab. Małgorzata Kupisiewicz, prof. ChAT (pracownik nieetatowy) PRACOWNIA PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ  Pracownia Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej funkcjonuje w ramach Katedry Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej. Pracownia koordynuje przygotowanie merytoryczne i metodyczne przyszłych nauczycieli, inicjuje współpracę z interesariuszami zewnętrznymi w tym z przedszkolami i szkołami ćwiczeń, w których studenci odbywają praktyki zawodowe. Działalność pracowni koncentruje się na przekazywaniu studentom najnowszej wiedzy na temat metodyki nauczania na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W pracowni znajdują się liczne pomoce dydaktyczne oraz materiały do tworzenia własnych pomocy podczas zajęć dydaktycznych. Pracownia jest wyposażona w elementarze, podręczniki, zeszyty ćwiczeń, przewodniki metodyczne, literaturę dziecięcą, lektury oraz literaturę tematu. Ważne miejsce w pracowni zajmują liczne zestawy instrumentów muzycznych oraz płyt CD wykorzystywanych do nauki poszczególnych metodyk. Pracownia na bieżąco wzbogaca się o gry i zabawy dydaktyczne oraz akcesoria do zabaw zręcznościowych, manipulacyjnych, wspomagających koordynację i rozwijających ogólną sprawność fizyczną dzieci. Pracownia zajmuje się problematyką praw dziecka z perspektywy dzieci, nauczycieli, rodziców, udziałem rodziców w edukacji małych dzieci, diagnozowaniem pedagogicznym rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, diagnozą pedagogiczną we wczesnej edukacji, sposobami konstruowania wiedzy o świecie przez dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów wczesnej edukacji, innowacjami metodycznymi w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, metodami aktywizującymi oraz pedagogiką zabawy w pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dr Katarzyna Dmitruk Sierocińska – kierownik pracowni Dr Elżbieta Aleksiejuk Mgr Alina Kozakowska Mgr Agnieszka Maksymiuk (pracownik nieetatowy) Mgr Ewa Ferenc-Lech (pracownik nieetatowy) Mgr Natalia Zubkowicz (pracownik nieetatowy) Mgr Aleksandra Piskorska (pracownik nieetatowy)  

Katedra Prawa Publicznego i Polityki Społecznej

Profil dydaktyczny: Prawo oświatowe, Struktura i podstawy prawne oświaty, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Ustawodawstwo społeczne, Prawo antydyskryminacyjne, Prawo własności intelektualnej Profil naukowy: Konstytucyjne podstawy szkolnictwa i nauki, Wolności i prawa uczestników systemu oświaty i szkolnictwa wyższego, Religia i etyka w szkolnictwie publicznym, Podstawy prawne szkolnictwa wyznaniowego Prof. dr hab. Tadeusz Jacek Zieliński – kierownik katedry Dr Sławomir Stasiorowski Mgr Artur Bogdański   Mgr Bogumiła Fliszkiewicz Dr hab. Paweł Borecki (pracownik nieetatowy) Dr Włodzimierz Bendza (pracownik nieetatowy) Dr Andrzej Golimont (pracownik nieetatowy) Mgr Wojciech Białończyk (pracownik nieetatowy) Mgr Łukasz Dziamski (pracownik nieetatowy)  

Pracownia Języków Obcych i Sportu

mgr Ewa Sojka – kierownik pracowni   mgr Oksana Velyka   mgr Justyna Tarnowska mgr Maciej Wenta mgr Monika Galbarczyk (pracownik nieetatowy) Lektoraty: Kursy języków obcych (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski) prowadzone są przez cztery semestry w wymiarze 120 godzin łącznie na studiach dziennych I stopnia oraz na jednolitych studiach magisterskich. Celem zajęć jest wyrobienie i rozwijanie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie: rozumienia, czytania, pisania i mówienia na poziomie biegłości językowej B2. Zajęcia służą podnoszeniu stopnia wrażliwości językowej i kształceniu kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb zawodowych i nieformalnych. Lektorat rozszerzony dla studentów Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego prowadzony jest przez pięć semestrów w wymiarze 240 godzin łącznie. Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2/C1. Kurs certyfikowany B2 (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski) przeznaczony jest dla studentów III roku studiów I stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Zajęcia mają charakter fakultatywny i prowadzone są w wymiarze 60 godzin łącznie. Celem zajęć jest uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wybranego języka nowożytnego oraz praktyczne przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego na poziomie B2. Język polski jako obcy: Zajęcia fakultatywne z Języka Polskiego jako Obcego dedykowane są dla studentów spoza Polski oraz dla uczestników programu Erasmus+. Prowadzone są w wymiarze 60 godzin na I roku studiów I stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Celem zajęć jest praktyczna nauka języka polskiego metodą immersji językowej oraz zapoznanie z wybranymi aspektami tradycji i kultury polskiej. Język ukraiński: Kurs języka ukraińskiego prowadzony jest przez dwa semestry w wymiarze 90 godzin łącznie na II roku studiów I stopnia na kierunku teologia. Kurs przeznaczony jest dla studentów Teologii Prawosławnej. Celem zajęć jest kształcenie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb nieformalnych. Zajęcia w językach obcych: Fonetyka Praktyczna dla studentów I roku Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego prowadzona jest w wymiarze 30 godzin. Podstawowym celem zajęć jest rozbudzenie świadomości fonetycznej studentów, uwrażliwienie ich na cechy poprawnej wymowy języka angielskiego i przygotowanie do samodzielnej pracy nad własną wymową. Wiedza o Krajach Anglojęzycznych dla studentów IV roku Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego prowadzona jest w wymiarze 30 godzin. Zajęcia mają na celu rozwijanie wiedzy studentów na temat kultury i ustroju politycznego krajów anglosaskich a także ukazanie problematyki życia codziennego w wielokulturowych społeczeństwach: brytyjskim i amerykańskim. Sprawności Językowe we Wczesnym Nauczaniu Języka angielskiego dla studentów III roku Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego prowadzone są w wymiarze 30 godzin łącznie. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej przyszłych nauczycieli wczesnego nauczania języka angielskiego w zakresie receptywnych i produktywnych sprawności językowych, głównie języka mówionego, oraz rozwijanie praktycznych umiejętności w zakresie interakcji językowej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Translatorium Pedagogiczne w językach obcych (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski) dla studentów studiów II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich w Wydziale Nauk Społecznych prowadzone jest w wymiarze 30 godzin rocznie. Zajęcia te mają na celu rozwijanie kompetencji językowych studentów na poziomie B2+ w aspekcie leksykalnym i komunikacyjnym, z uwzględnieniem specjalistycznej terminologii w zakresie nauk społecznych. Konwersatorium Teologiczne w Języku Obcym (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski) Konwersatorium prowadzone jest przez dwa semestry w wymiarze 60 godzin łącznie na studiach dziennych II stopnia dla studentów Wydziału Teologicznego. Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy w zakresie leksyki specjalistycznej oraz udoskonalanie kompetencji przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2+, umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą fachową w języku obcym. Konwersatorium przybliża studentom literaturę teologiczną w języku obcym, uczy analizy tekstów pod kątem filologicznym, poszerza znajomość słownictwa z zakresu teologii, przygotowuje studentów do samodzielnej pracy z tekstami źródłowymi i opracowaniami. Egzamin certyfikacyjny z nowożytnego języka obcego: Egzamin certyfikacyjny na poziomie co najmniej B2 z wybranego języka nowożytnego (angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego) przeprowadzany jest co do zasady w semestrze letnim na III roku studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. Na podstawie zdanego egzaminu certyfikacyjnego student otrzymuje Certyfikat Biegłości Językowej, potwierdzający poziom biegłości językowej według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy (ESOKJ).    

Akademickie Centrum Sportu (ACS)

Regulamin korzystania z siłowni i sali fitness Akademickiego Centrum Sportu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie 1. Akademickie Centrum Sportu (ACS) Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie (Akademia) jest jednostką organizacyjną, powołaną celem prowadzenia i koordynacji działań określonych w § 1 Zarządzenia. 2. ACS jest zarządzane przez kierownika powoływanego przez Rektora (§ 3 ust. 1-2 Zarządzenia). 3. Pomieszczenia ACS mogą być użytkowane zgodnie z harmonogramem ustalanym przez kierownika ACS. Priorytetem są zajęcia dydaktyczne prowadzone przez pracowników Studium Wychowania Fizycznego (Studium). 4. Zajęcia wychowania fizycznego dla studentów odbywają się w ramach planu studiów. Zwolnienie z zajęć przysługuje studentom, którzy przedstawią odpowiednie zaświadczenie o zwolnieniu z zajęć. 5. Ćwiczący poza zajęciami objętymi planem studiów są zobowiązani do złożenia oświadczenia, które zawiera stwierdzenie, że: a) ćwiczący zapoznał się z niniejszym regulaminem; b) stan zdrowia ćwiczącego pozwala mu na korzystanie z zajęć sportowych w pomieszczeniach ACS; c) ćwiczący będzie partycypował w kosztach naprawy lub wymiany sprzętu, który uległ zniszczeniu z winy ćwiczącego. 6. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 5, składa się kierownikowi ACS bądź osobom przez niego upoważnionym. 7. Wzór oświadczenia, o którym mowa w pkt. 5, stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia. 8. Pracownicy Studium otrzymują imienną, elektroniczną kartę dostępu do pomieszczeń ACS. 9. Osoby upoważnione przez kierownika ACS, zwłaszcza pracownicy Akademii, osoby prowadzące zajęcia fitness na rzecz Ekumenicznego Uniwersytetu III Wieku ChAT, studenci-sportowcy, mogą otrzymać imienną, elektroniczną kartę dostępu do pomieszczeń ACS, z zastrzeżeniem postanowienia pkt. 5. 10. Elektronicznej karty imiennej, o której mowa w pkt. 8 i 9, nie wolno przekazywać innym osobom. 11. Osoby nie objęte postanowieniem pkt. 8 i 9 mogą pobrać elektroniczną kartę dostępu do pomieszczeń ACS w portierni Akademii, z zastrzeżeniem postanowienia pkt. 5. 12. Ze względów bezpieczeństwa wprowadza się limit osób ćwiczących w ACS: a) 15 osób w sali siłowni, b) 22 osoby w sali fitness. 13. W sytuacjach wymagających ograniczeń sanitarnych limit, o którym mowa w pkt. 12, może zostać zmniejszony odpowiednio do 5 (sala siłowni) i 10 osób (sala fitness). Decyzję podejmuje kierownik ACS. 14. Nakazuje się korzystanie ze sprzętu znajdującego się w siłowni zgodnie z jego przeznaczeniem i przepisami BHP. 15. Zezwala się na ćwiczenie w ACS wyłącznie w zmiennym (czystym) obuwiu sportowym i stroju sportowym. 16. Po zakończonych ćwiczeniach należy zdezynfekować i uporządkować sprzęt. 17. Zabrania się wnoszenia jedzenia i spożywania na terenie ACS alkoholu, używek i palenia tytoniu. 18. ACS nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki wynikające z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu oraz zaleceń dotyczących bezpieczeństwa zawartych w instrukcjach obsługi poszczególnych przyrządów treningowych. 19. ACS nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty wartościowe pozostawione w salach zajęciowych i szatniach. 20. O sprawach nie objętych niniejszym regulaminem decyduje kierownik AC.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij