Studia podyplomowe
W ZAKRESIE TEOLOGII EWANGELICKIEJ DLA NAUCZYCIELI RELIGII EWANGELICKIEJ
Studia mają charakter specjalistyczny (kwalifikacyjny) i trwają trzy semestry. Przeznaczone są dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich (jednolitych lub II stopnia). Celem studiów jest przedmiotowe przygotowanie absolwentów do pracy w charakterze nauczyciela religii ewangelickiej. Uczestnicy zajęć otrzymają wiedzę obejmującą szerokie spektrum przedmiotów składających się na dyscyplinę naukową jaką stanowi „Teologia ewangelicka” (m.in. podstawy teologii biblijnej, historia Kościoła, etyka teologiczna, dogmatyka, teologia praktyczna oraz ekumenizm). Absolwenci będą mogli uzyskać zatrudnienie w szkołach podstawowych i szkołach ponadpodstawowych jako nauczyciele religii ewangelickiej, o ile posiadają lub uzyskają przygotowanie pedagogiczne.
Studia trwają 3 semestry i obejmują 360 godzin (40 ECTS). Program studiów będzie realizowany poprzez wykłady i ćwiczenia. Zajęcia będą organizowane w soboty (z możliwością organizowania zjazdów w niektóre piątki i niedziele).
Większość zajęć prowadzonych będzie przez nauczycieli akademickich posiadających wieloletnie doświadczenie dydaktyczne, a część z nich jest zarazem czynnymi nauczycielami religii ewangelickiej pracującymi z dziećmi i młodzieżą.
Zapraszamy na stronę rekrutacji tutaj.
studia-podyplomowe-nauczanie-lekcji-religii-ewangelickiej
Program kształcenia na studiach podyplomowych kwalifikacyjnych w zakresie teologii ewangelickiej dla nauczycieli religii – Uchwała Senatu ChAT
PROGRAM studiów trzysemestralnych przewiduje:
Wprowadzenie w podstawową terminologię teologiczną oraz w obyczajowy i religijny kontekst Starego i Nowego Testamentu. Zapoznanie z głównymi metodami interpretacji wydarzeń i wyobrażeń zawartych w tekście biblijnym (Sem.I).
Synchronizację zagadnień teologicznych i zjawisk religijnych z epokami rozwoju Kościoła ze szczególnym uwzględnieniem lokalnej recepcji chrześcijaństwa w dziejach(Sem.I-III).
Umiejscowienie własnej tożsamości religijnej w spektrum wyznaniowym chrześcijaństwa. Zdobycie instrumentarium do budowania wspólnoty w obrębie własnej denominacji – w sposób otwarty, z uwzględnieniem pryncypiów ekumenicznych i międzykulturowych (Sem.II-III).
Ostateczne przełożenie treści teologicznych na praktykę pracy z dziećmi. Wykorzystanie wiedzy zdobytej w trakcie studium, w procesie komunikacji z młodzieżą. Służy temu celowi; m.in. poznanie zasad wizualizacji zagadnień oraz zastosowanie zasady dialogiczności w pracy z odbiorcą treści przekazywanych przez nauczyciela religii. Przykłady odniesienia zagadnień teologicznych do „tu i teraz” dziecka znajdują wyraz w pracy dyplomowej uczestnika studiów (Sem.II-III).