Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

 

 

  • Odwołanie zajęć

    24 lutego 2020

    P.T. STUDENCI TEOLOGII

    W dniu 24.02.2020 r. (poniedziałek) bp prof. Andrzej Borkowski odwołuje swoje zajęcia dla studentów na kierunku teologia. Zajęcia zostaną odpracowane w późniejszym terminie po uprzednim uzgodnieniu ze studentami.

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa Współczesna pedagogika religii w teorii i praktyce kształcenia

    18 lutego 2020

     

     

    Ogólnopolska Konferencja Naukowa Współczesna pedagogika religii w teorii i praktyce kształcenia

     Organizator konferencji: Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie – Katedra Pedagogiki Religii i Kultury, Polska Rada Ekumeniczna

    Miejsce konferencji: Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, 01-771 Warszawa, ul. Broniewskiego 48

    TERMIN KONFERENCJI: 27 lutego 2020 r.

     PROGRAM KONFERENCJI

    9.30-10.30 – Rejestracja uczestników (holl na parterze)

     10.30 – 10.45 – OTWARCIE KONFERENCJI (Aula)

    • JM Rektor ChAT ks. dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT
    • ks. dr Grzegorz Giemza, Dyrektor Biura Polskiej Rady Ekumenicznej

    10.45-12.45 – OBRADY PLENARNE (AULA)

    • prof. dr hab. Tadeusz J. Zieliński – Nauczanie religii a kwestia neutralności światopoglądowej i świeckości szkoły w Polsce
    • ks. prof. dr hab. Jerzy Bagrowicz – Próba krytycznego namysłu nad edukacją religijną współczesnej młodzieży
    • ks. prof. dr hab. Zbigniew Marek SJ – Udział pedagogiki religii w procesach kształtowania kompetencji moralnych
    • dr hab. Jarosław Horowski, prof. UMK – Edukacja religijna a rozwój podmiotowości jednostki w kontekście kultury postmodernistycznej. Implikacje pedagogiki tomistycznej i teorii morfogenezy
    • Dyskusja

    12.45-13.00 PRZERWA KAWOWA

    13.00-14.00 WYSTĄPIENIA W SEKCJACH

    Sekcja I i II (Aula): Orientacja na podmiot i inkluzję w teorii i praktyce kształcenia religijnego + Pedagogika religii a kształtowanie kompetencji etycznych uczniów

    •  dr hab. M. Piotrowski, prof. ChAT – Kryzys wartości postrzegany w kompetencjach matematycznych
    • ks. dr Artur Aleksiejuk – Struktura i podstawowe założenia humanistyczno-chrystocentrycznego modelu wychowania
    • dr Joanna Koleff-Pracka – Nauczanie religii w szkole w świetle współczesnych wyzwań wielokulturowości
    • dr Anna Sanecka – Wrocławska praktyka nauczania religii w niepublicznych przedszkolach i szkołach podstawowych. Perspektywa wielowyznaniowa i inkluzyjna
    • Dyskusja

    Sekcja III (Audytorium): Współczesne wyzwania edukacji religijnej i konsekwencje metodyczne

    •  dr Elżbieta Bednarz – Selekcja metod kształcenia w realizacji lekcji religii zgodnie z koncepcją tematyczno-problemową
    • dr Monika Humeniuk – Analiza wybranych treści ewangelikalnych podręczników do nauczania religii z perspektywy krytycznej pedagogiki religii
    • mgr Marcin Pietraszko – Zastosowanie LEGO® Education w opowieściach biblijnych
    • Dyskusja

    14.00-15.00 PRZERWA OBIADOWA

    15.00-16.00 WYSTĄPIENIA W SEKCJACH

    Sekcja I i II (Aula): Orientacja na podmiot i inkluzję w teorii i praktyce kształcenia religijnego + Pedagogika religii a kształtowanie kompetencji etycznych uczniów

    • dr Joanna Lewczuk, dr Anna Anyżewska – Wartość zdrowia zobowiązaniem etycznym – znaczenie przypisywane zdrowiu oraz inne czynniki kształtujące postawy prozdrowotne
    • dr Hanna Tranda – Edukacja religijna jako droga stymulowania rozwoju moralnego dzieci i młodzieży
    • ks. dr Tomasz Kopiczko – Teologiczno-pedagogiczne przesłanki procesu komunikacji w katechezie
    • mgr Emilia Węgrzyn – O podmiotowości w edukacji regionalnej – refleksje praktyka
    • Dyskusja

    Sekcja III (Audytorium): Współczesne wyzwania edukacji religijnej i konsekwencje metodyczne

    •  mgr Anna Tałałaj – Nauczanie religii oraz propagowanie wartości chrześcijańskich z wykorzystaniem TV i nowoczesnych środków multimedialnych na przykładzie Księgi Ksiąg
    • mgr Aneta Rayzacher-Majewska – Formacja nauczycieli religii a praca z uczniem ze spektrum autyzmu
    • mgr Joanna Rose – Program eTwinning jednym ze środków służących integracji społecznej w realizacji edukacji religijnej
    • Dyskusja

    16.00-16.30 (Aula) – REFERAT I PODSUMOWANIE KONFERENCJI

    • J.M. Rektor ChAT, ks. dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT – Emancypacja, adaptacja i interpretacja jako kategorie pedagogiki religii

    Partner Konferencji:

  • Korek dla Stasia

    12 lutego 2020

  • Informacja

    23 stycznia 2020

    Od dnia 01.02.2020 r. tymczasowa czytelni BG ChAT będzie czynna w sobotnie zjazdy słuchaczy Szkoły Doktorskiej oraz studentów studiów doktoranckich. Osoby, które chciałyby wypożyczyć książki w sobotę, proszone są o zamawianie książek przez swoje konto czytelnicze do godz. 15.00 w piątek (zamówienia złożone po godz. 15.00 w piątek będą zrealizowane dopiero podczas kolejnego zjazdu słuchaczy Szkoły Doktorskiej oraz studentów studiów doktoranckich).

wróć do góry

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij