Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Efekty uczenia się zakładane dla ocenianego kierunku, poziomu i profilu studiów

  • STUDIA I STOPNIA
Symbol efektu kierunkowego Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku teologia absolwent:  Odniesienie do charakterystyk efektów uczenia się dla kwalifikacji uzyskiwanych na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji

WIEDZA

K1_W01 ma usystematyzowaną wiedzę o głównych subdyscyplinach teologicznych, w tym o ich historycznym rozwoju i rozumie złożone zależności między nimi P6S_WG
K1_W02 zna bieżący stan badań w zakresie głównych subdyscyplin teologicznych, a w zaawansowanym stopniu wybranej problematyki teologicznej P6S_WG
K1_W03 zna terminologię teologiczną na poziomie zaawansowanym oraz podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dyscyplin humanistycznych P6S_WG
K1_W04 zna podstawową terminologię teologiczną w języku obcym P6S_WG
K1_W05 zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody interpretacji tekstu teologicznego P6S_WG
K1_W06 zna i rozumie w stopniu zaawansowanym językowy wymiar źródeł i dyskursu teologicznego P6S_WG
K1_W07 ma uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach teologicznych, w aspekcie historycznym oraz rozumie ich argumentację teologiczną P6S_WG
K1_W08 zna i rozumie miejsce i znaczenie teologii w relacji do innych nauk oraz we współczesnym dyskursie humanistycznym, a także specyfikę przedmiotową i metodologiczną teologii P6S_WK
K1_W09 zna i rozumie zasady i normy etyczne, w szczególności etyki zawodowej P6S_WK
K1_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej P6S_WK
K1_W11 ma podstawową wiedzę o instytucjach kościelnych i religijnych, ich uwarunkowaniach prawnych, etycznych i ekonomicznych, oraz o ich związkach z innymi instytucjami społecznymi, edukacyjnymi i kulturalnymi P6S_WK
K1_W12 zna i rozumie podstawy tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w ramach działania instytucji kościelnych P6S_WK
K1_W13 zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania, podstawy funkcjonowania i patologie aparatu mowy, zasady emisji głosu, podstawy funkcjonowania narządu wzroku i równowagi oraz specyfikę głównych środowisk wychowawczych P6S_WG
K1_W14 zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów oraz metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych; treści nauczania i typowe trudności uczniów, zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów wraz z zagadnieniem edukacji włączającej P6S_WG
K1_W15 zna i rozumie strukturę i funkcje oraz podstawy prawne systemu oświaty (instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także alternatywne formy edukacji) oraz prawa dziecka i osoby z niepełnosprawnością P6S_WK
K1_W16 zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych oraz odpowiedzialności prawnej nauczyciela w tym zakresie, a także zasady udzielania pierwszej pomocy P6S_WK

UMIEJĘTNOŚCI

K1_U01 potrafi wyszukać i dobierać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych oraz krytycznie je oceniać P6S_UW
K1_U02 samodzielnie interpretuje i komentuje tekst teologiczny, dobierając właściwe metody badawcze P6S_UW
K1_U03 wykorzystuje wiedzę teologiczną i metodologiczną w krytycznej analizie i syntezie na podstawie źródeł i poglądów innych autorów P6S_UW
K1_U04 potrafi argumentować i wnioskować, analizując i rozwiązując złożone zagadnienia teologiczne P6S_UW
K1_U05 potrafi poprawnie formułować w mowie i na piśmie opracowania zagadnień teologicznych, odwołując się do materiałów źródłowych oraz różnych koncepcji teologicznych oraz stosując specjalistyczną terminologię P6S_UK
K1_U06 potrafi brać udział w dyskusji teologicznej, krytycznie oceniając różne stanowiska i prezentując własne pomysły wsparte właściwą argumentacją P6S_UK
K1_U07 potrafi posługiwać się językiem obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego P6S_UK
K1_U08 potrafi planować i organizować pracę własną i zespołową zarówno w zakresie analizy tekstów teologicznych, jak i praktycznego wykorzystania swej wiedzy i umiejętności P6S_UO
K1_U09 potrafi współdziałać w pracy zespołowej w działaniach badawczych, praktycznych, w tym o charakterze interdyscyplinarnym (m.in. z badaczami innych dyscyplin nauk teologicznych, a także humanistycznych i społecznych) P6S_UO
K1_U10 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze i pedagogiczne, planuje i realizuje własne uczenie się z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii P6S_UU
K1_U11 potrafi obserwować i analizować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne oraz tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów i rozwijające ich uzdolnienia P6S_UW
K1_U12 potrafi właściwie dobierać treści, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki oraz metody pracy, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić adekwatne działania P6S_UW
K1_U13 potrafi projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym, religijnym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego P6S_UK
K1_U14

 

potrafi organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem różnorodnych potrzeb i prawa ucznia oraz wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem P6S_UO
K1_U15 potrafi udzielać pierwszej pomocy

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1_K01 krytycznie ocenia zakres posiadanej wiedzy i umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego P6S_KK
K1_K02 uznaje znaczenie wiedzy i gotów jest współpracy z ekspertami na potrzeby działań badawczych i realizacji zadań związanych z pracą zawodową P6S_KK
K1_K03 wykazuje wrażliwość na problemy i potrzeby społeczne i religijne różnych środowisk oraz jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu i do inicjowania działań na rzecz dobra dzieci i osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski, współpracując z otoczeniem oraz wyspecjalizowanymi instytucjami i organizacjami edukacyjnymi, społecznymi i kościelnymi P6S_KO
K1_K04 w pracy zawodowej jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy P6S_KO
K1_K05 identyfikuje problemy etyczne związane z pracą zawodową, aktywnie współdziała w rozwiązywaniu problemów P6S_KR
K1_K06 ma świadomość znaczenia polskiego i światowego dziedzictwa teologicznego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym, dla rozwoju kulturowego i społecznego oraz dba o to dziedzictwo P6S_KR
K1_KO7 gotów jest do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią oraz do organizowania procesu kształcenia w edukacji włączającej P6S_KO
K1_KO8 gotów jest do projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz  pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej P6S_KR
  • STUDIA II STOPNIA
Symbol

efektu kierunkowego

Po ukończeniu studiów II stopnia na kierunku teologia absolwent:

 

Odniesienie do charakterystyk efektów uczenia się dla kwalifikacji uzyskiwanych na poziomie 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji

WIEDZA

K2_W01 zna i rozumie w pogłębiony sposób złożone zależności między głównymi subdyscyplinami teologicznymi, także w wymiarze historycznym P7S_WG
K2_W02 ma gruntowną, wieloaspektową i podbudowaną teoretycznie znajomość metod badawczych, interpretacji tekstu teologicznego i strategii argumentacyjnych głównych subdyscyplin teologicznych P7S_WG
K2_W03 ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o bieżącym stanie badań w zakresie głównych subdyscyplin teologicznych i zna ich tendencje rozwojowe P7S_WG
K2_W04 zna dogłębnie terminologię teologiczną na poziomie rozszerzonym, w tym w języku obcym, i zna terminologię z zakresu pokrewnych dyscyplin humanistycznych P7S_WG
K2_W05 dogłębnie zna i rozumie językowy wymiar źródeł i dyskursu teologicznego oraz ma pogłębioną wiedzę o historycznej zmienności języka P7S_WG
K2_W06 ma pogłębioną wiedzę na temat głównych kierunków teologicznych, dogłębnie rozumie ich założenia historyczne i sposób argumentacji P7S_WG
K2_W07 ma rozszerzoną i teoretycznie usystematyzowaną wiedzę o miejscu i znaczeniu teologii w relacji do innych nauk oraz dogłębnie rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną teologii P7S_WK
K2_W08 ma szeroką znajomość i dogłębnie rozumie zależności między kształtowaniem się idei teologicznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie oraz wpływ tych idei na powstawanie dzieł i kształtowanie instytucji kulturalnych i społecznych P7S_WK
K2_W09 gruntownie zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej P7S_WK
K2_W10 ma rozszerzoną wiedzę o instytucjach kościelnych i religijnych, ich uwarunkowaniach prawnych, etycznych i ekonomicznych, oraz o ich związkach z innymi instytucjami społecznymi, edukacyjnymi i kulturalnymi P7S_WK
K2_W11 zna i rozumie podstawy tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w ramach działania instytucji kościelnych P7S_WK

UMIEJĘTNOŚCI

K2_U01 samodzielnie wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i integruje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych P7S_UW
K2_U02 samodzielnie interpretuje tekst teologiczny, dobierając właściwe metody badawcze, komentuje i konfrontuje tezy i założenia pochodzące z różnych tekstów, analizuje złożone argumenty teologiczne i ustala związki logiczne P7S_UW
K2_U03 twórczo wykorzystuje wiedzę teologiczną i metodologiczną w formułowaniu hipotez i konstruowaniu krytycznych argumentacji, na podstawie własnej analizy źródeł i poglądów innych autorów P7S_UW
K2_U04 pisze opracowania monograficzne na podstawie samodzielnie dobranej literatury, stosując oryginalne podejścia i uwzględniając nowe osiągnięcia w zakresie teologii P7S_UW
K2_U05 potrafi rozpoznać potrzeby oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania, posiada umiejętność trafnego doboru środków i metod pracy w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych P7S_UW
K2_U06 potrafi precyzyjnie metodologicznie i terminologicznie komunikować z różnymi kręgami odbiorców złożone kwestie teologiczne, stawiać tezy i krytycznie je komentować P7S_UK
K2_U07 potrafi prowadzić dyskusję teologiczną, umożliwiającą krytyczną wymianę opinii w kwestiach teologicznych P7S_UK
K2_U08 potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego P7S_UK
K2_U09 potrafi organizować i kierować pracą zespołową zarówno w zakresie analizy tekstów teologicznych, jak i praktycznego wykorzystania swej wiedzy i umiejętności P7S_UO
K2_U10 prowadzi we współpracy z innymi profesjonalistami pracę badawczą, umożliwiającą rozwój naukowy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych P7S_UO
K2_U11 samodzielnie zdobywa wiedzę i poszerza umiejętności badawcze oraz potrafi ukierunkowywać innych w tym zakresie P7S_UU

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K2_K01 zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego P7S_KK
K2_K02 uznaje znaczenie wiedzy i gotów jest współpracy z ekspertami na potrzeby działań badawczych i realizacji zadań związanych z pracą zawodową P7S_KK
K2_K03 wykazuje wrażliwość na problemy i potrzeby społeczne i religijne różnych środowisk oraz jest gotowy do inicjowania i inspirowania działań na rzecz osób i środowisk wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski, organizując współpracę z otoczeniem oraz wyspecjalizowanymi instytucjami i organizacjami edukacyjnymi, społecznymi i kościelnymi P7S_KK

P7S_KR

K2_K04 w pracy zawodowej jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy P7S_KO
K2_K05 wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie teologii, także w aspekcie praktycznym P7S_KR
K2_K06 aktywnie i odpowiedzialnie współdziała w podtrzymaniu etosu zawodowego, dostrzegając i formułując problemy etyczne związane z własną pracą zawodową, badawczą i publikacyjną oraz przyczyniając się do ich rozwiązywania P7S_KR
K2_K07 ma świadomość znaczenia polskiego i światowego dziedzictwa teologicznego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym, w życiu religijnym, społecznym i kulturalnym, w tym dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, oraz aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz jego zachowania i rozwoju P7S_KO

P7S_KR

 

Ułatwienia dostępu

  • Skalowanie treści 100%
  • Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%