Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Dnia 21 marca br. odbyło się spotkanie studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej pierwszego roku SJ z czwartym rokiem SJ. Spotkanie miało charakter integracyjno-informacyjny i odbyło się w sali wykładowej ChAT. Inicjatorem i moderatorem spotkania była dr Katarzyna Dmitruk-Sierocińska.

Podczas spotkania było wiele elementów zabawy i integracji, które pozwoliły na nawiązanie bliższego kontaktu między studentami pierwszego i czwartego roku. Jedną z zabaw była „Pajęczyna kontaktów”, w której uczestnicy poznawali się wzajemnie. Pomocne w zrozumieniu siebie, swojego charakteru, stylu życia, swoich potrzeb i preferencji były karty kreatywne „Persona”. Po zabawach aktywizujących nadszedł czas na poważne rozmowy i merytoryczne odpowiedzi, podczas których studenci czwartego roku odpowiadali na pytania zadawane przez studentów pierwszego roku.

Studenci czwartego roku podzielili się swoimi wrażeniami z zajęć akademickich, na jakie mieli okazję uczęszczać w poprzednich latach studiów. Opowiedzieli o swoich ulubionych przedmiotach, a także o tym, z czym mieli największe problemy i jak sobie z tym radzili. Studenci pierwszego roku mieli okazję poznać różnorodność zajęć, jakie ich czekają w kolejnych latach studiów oraz jak skutecznie korzystać z zasobów uczelni.

Studenci czwartego roku przekazali swoje doświadczeni związane ze studiami, praktykami oraz pracą zawodową. Opowiedzieli o tym, jak przebiegała praktyka, jakie korzyści wynieśli z takiego doświadczenia, jakie umiejętności i doświadczenia zdobyli. Studenci pierwszego roku mieli okazję dowiedzieć się, czego mogą oczekiwać w kolejnych latach studiów oraz jak przygotować się do praktyk. Otrzymali cenne wskazówki i rady: jak szukać pracy, na co zwracać uwagę, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.

Ważnym elementem kolegium były stypendia. Najmłodsi studenci dowiedzieli się, że stypendia na uczelni mogą być przyznawane na różne sposoby, w zależności od kryteriów określonych przez uczelnię. Mogą one obejmować wsparcie finansowe dla studentów o wysokich osiągnięciach edukacyjnych, sportowców, ludzi potrzebujących wsparcia finansowego, czy też dla studentów, którzy wyróżniają się swoją działalnością społeczną czy naukową. Jak zaznaczono, stypendia te są cennym źródłem wsparcia dla studentów, którzy dzięki nim mogą skupić się na nauce lub rozwijaniu swoich zainteresowań bez zbytniego obciążenia finansowego.

Podczas spotkania, rozmawiano także o nauczycielach akademickich i ich roli w procesie kształcenia. Wyraźnie zaznaczono, że „odbiór” wykładowcy zależy od kontekstu, pożądanego nacechowania czy osobistych doświadczeń, że każdy z nich ma swoje unikalne podejście do nauczania, co wpływa na różnorodność i bogactwo sposobów przekazywania wiedzy studentom. Nauczyciele akademiccy prowadzą zajęcia na wiele różnych sposobów, aby przyciągnąć uwagę studentów i ułatwić im przyswajanie wiedzy. Niektórzy preferują tradycyjne wykłady, inni wykorzystują bardziej interaktywne metody, takie jak ćwiczenia praktyczne, dyskusje grupowe czy projekty badawcze. Wszystkie te sposoby prowadzenia zajęć mają na celu zapewnienie studentom ciekawej, angażującej i efektywnej nauki. A to stanowi cenne źródło inspiracji i możliwości rozwoju dla studentów.

Studenci czwartego roku opowiedzieli o swoich ulubionych wykładowcach, którzy znakomicie oddziałują i motywują do nauki. Opowiedzieli o przygotowaniach do pisania pracy magisterskiej i wyboru tematu. Dzięki tym informacjom, najmłodsi studenci mieli okazję poznać heterogeniczność wykładowców i ich podejścia do nauczania, co pozwoliło im na uświadomienie sobie, jak ważna jest dobra relacja między studentami a wykładowcami.

Na spotkaniu wyraźnie zaznaczono, że życie na uczelni nie kojarzy się tylko z nauką, ale stanowi również inspirujące doświadczenie społeczne i kulturowe. Po zajęciach studenci realizują swoje pasie, oddają się hobby, włączają się w działalność wolontaryjną, czy też np. odwiedzają swoje ulubione kluby młodzieżowe.

Miłym akcentem, kończącym wspólnie spędzony czas, była loteria, na której można było stać się szczęśliwym posiadaczem, np. A Child’s Right to Respect J. Korczaka czy ciekawych gadżetów uczelnianych i wydziałowych.

Niestety, ze względu na liczne zobowiązania zawodowe i sezon grypowy, nie wszyscy zainteresowani studenci mogli uczestniczyć w naszym spotkaniu.

Podsumowując, te ponad dwie godziny wspólnie spędzonego czasu uważamy za bardzo udane. Pozwoliło to studentom pierwszego roku lepiej poznać się, zrozumieć proces kształcenia i rolę samorozwoju, zdobyć wiedzę, która z pewnością będzie przydatna w dopiero co rozpoczętej „przygodzie akademickiej” i przyszłej pracy zawodowej. Natomiast studentom czwartego roku uświadomiło, że przekazane przez nich informacje, doświadczenia i sugestie są ważne i cenne, … na tyle cenne, że po zakończonym formalnym spotkaniu w sali kontynuowane ono było w części rekreacyjno-wypoczynkowej uczelni.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij