Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

W dniu 9 listopada br. odbyła się piąta konferencja zorganizowana przez Katedrę Pedagogiki Dorosłych i Socjologii Edukacji oraz Pracownię Andragogiki Wydziału Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie pod tytułem GLOBALIZACJA – KONFLIKT – KRYZYS. Reminiscencje społeczne, tym razem o wymiarze międzynarodowym.

Konferencja została otwarta przez Prof. Renatę Nowakowską – Siutę,  Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ChAT. W trakcie pierwszej sesji prof. Elżbieta Czykwin (ChAT) poruszyła temat źródeł stygmatyzacji w kontekście współczesnych zjawisk społecznych, politycznych i kulturowych.  Następnie dr hab. prof. ucz. Dorota Misiejuk z Uniwersytetu w Białymstoku wygłosiła referat o  założeniach i praktyce edukacyjnej w kontekście wielokulturowości, a  dr hab. prof. ucz. Krzysztof Arcimowicz (Uniwersytetu w Białymstoku)  przedstawił refleksje na temat “kryzysu męskości”. Ostatnim wystąpieniem tej sesji był referat dr Rafała Bodarskiego  (ChAT) na temat “Kompetencji 4.0 w kontekście procesu globalizacji i jego kryzysu”. Sesję zakończono dyskusją.

W trakcie drugiej sesji dr Dominik Chojnowski (Uniwersytet Łódzki) rozważał rolę kryzysu kapitalizmu w kontekście oświaty. Dr Izabela Kochan (ChAT) przedstawiła interesujące spojrzenie na empatię online wśród młodzieży szkolnej, a dr Anna Walczak (ChAT) skoncentrowała się na zaufaniu w okresie wschodzącej dorosłości.

Sesja anglojęzyczna zgromadziła prelegentów z zagranicy reprezentujących ośrodki akademickie ze Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Grecji i Czech. Prof. Rumen Valchev (Bourgas Free University w Bułgarii) zaprezentował referat na temat współczesnego populizmu w Bułgarii, a dr hab. prof.ucz. Bartłomiej Walczak (Uniwersytet Warszawski) oraz dr Nikolaos Lampas ( American College of Greece) analizowali wyniki badań dotyczące postaw wobec integracji uchodźców z Azji Południowo-Zachodniej i Ukrainy w kontekście Grecji i Polski. Dr Markéta Švamberk Šauerová oraz mgr. Barbora Přibylová z Uniwersytetu Karola w Pradze skupiły się na kwestiach rozwijania odporności i samoefektywności uczniów w świecie post-postmodernistycznym, a następnie dr Arkadiusz Mironko z Indiana University podzielił się refleksjami na temat roli wartości w transformacji korporacyjnej kultury.  W trakcie ostatniego wystawienia dr Olga Kučerová  oraz dr Klára Eliášková (Uniwersytet Karola w Pradze) przedstawiły podejście do promowania sukcesu szkolnego jako wyjścia z kryzysu społecznego. Obrady podsumowała prof. Elżbieta Czykwin wskazując dalsze kierunki refleksji nad globalizacją, konfliktami społecznymi i kryzysem.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij