Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

11.05.2023 | OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWO-METODYCZNA POŁĄCZONA Z IX EKUMENICZNYM FORUM KATECHETYCZNYM

MIEJSCE KONFERENCJI: CHRZEŚCIJAŃSKA AKADEMIA TEOLOGICZNA, UL. BRONIEWSKIEGO 48, 01-771 WARSZAWA
FORMA HYBRYDOWA: PLATFORMA KOMUNIKACYJNA ZOOM

9.30-10.00 – Rejestracja uczestników
10.00 – 10.15 – OTWARCIE

dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT | prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, dziekan WNS ChAT
bp Andrzej Malicki, Prezes PRE (tbc) | ks. dr Piotr Nowak, Rektor WSTS

10.15-12.15 – SEKCJA I

Pedagogika religii i kultury wobec realizacji celów całościowego, integralnego wszechstronnego kształcenia człowieka
Moderator: dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT

  1. Ks. dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT, Religia w szkole jako przedmiot obligatoryjny. Wyzwania pedagogiczne
  2. Ks. dr hab. Stanisław Chrobak, prof. UKSW, Odnowa nauczania i pełnej formacji człowieka z perspektywy „Veritatis Gaudium” papieża Franciszka
  3. Dr hab. Marek Rembierz, prof. UŚ, Perspektywy porównawczej pedagogiki religii w kontekście edukacji międzykulturowej
  4. Dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT, Pokój jako potrzeba człowieka i wyzwanie edukacyjne

Dyskusja

12.15-13.00 – PRZERWA OBIADOWA

13.00-14.30 – SEKCJA II

Socjalizacja i edukacja religijna uczniów cudzoziemskich – rozwiązania teoretyczne i praktyczne
Moderator: dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT

  1. Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT, Wojna, śmierć i cierpienie jako doświadczenie graniczne – egzystencjalne wyzwania i problemy współczesnego człowieka
  2. Ks. dr Grzegorz Giemza, Trudności w integracji dzieci cudzoziemskich związane z różną socjalizacją na podstawie grupy dzieci uchodźców z Ukrainy w środowisku szkolnym
  3. Ks. dr Doroteusz Sawicki, Kursy języka polskiego jako integracyjna działalność ELEOS względem uchodźców wojennych z Ukrainy
  4. Dr Joanna Kluczyńska, Różnorodność kulturowa społeczności szkolnej jako punkt wyjścia dla kształtowania postaw otwartości i szacunku dla człowieka
  5. Agata Śmierzyńska, Socjalizacja i edukacja religijna uczniów ukraińskich na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 9  w Krakowie

Dyskusja

14.30-15.00 – PRZERWA KAWOWA

15.00-16.30 – SEKCJA III

Konsekwencje dydaktyczne w odwołaniu do socjalizacyjnych i egzystencjalnych potrzeb uczniów
Moderator: ks. dr Artur Aleksiejuk

  1. Ks. dr Artur Aleksiejuk, Socjalno-wychowawcze wspomaganie rodziny w nurcie PSR
  2. Dr Aneta Rayzacher-Majewska, Rola zabawy w realizacji celów i zadań socjalizacji uczniów
  3. Dr Elżbieta Bednarz, Realizacja socjalizacyjnych i egzystencjalnych potrzeb ucznia w okresie adolescencji podczas lekcji religii zielonoświątkowej. Analiza programowa
  4. Dr Joanna Koleff-Pracka, Konflikt w kulturze szkoły jako wyzwanie pedagogiczne w rzeczywistości postpandemicznej
  5. Marek Szałajski, Budzenie olbrzyma. O działaniach twórczych rozbudzających potencjał jednostki na przykładzie pracy w Schronisku dla Nieletnich i Zakładzie Poprawczym w Falenicy oraz w Pracowni Działań Twórczych Azyl-art w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

Dyskusja

16.30-17.00 – PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE

PROGRAM – PEDAGOGIKA RELIGII I KULTURY W PERSPEKTYWIE SOCJALIZACJI I EGZYSTENCJALNYCH POTRZEB UCZNIÓW

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij