Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Program kształcenia składa się z czterech modułów:

MODUŁ SPECJALIZACYJNY

Moduł ma na celu umożliwienie współpracy pomiędzy doktorantem a promotorem lub promotorami oraz w gronie doktorantów, ukierunkowanej na powstanie rozprawy doktorskiej, a także poszerzenia swojej wiedzy w zakresie swojej specjalizacji oraz umiejętności metodologicznych.

Przedmioty:

  • Seminarium doktoranckie
  • Praca naukowa – samokształcenie kierowane

MODUŁ METODOLOGICZNY

Jest związany z budowaniem specjalistycznego warsztatu metodologicznego umożliwiającego projektowanie i prowadzenie badań naukowych, indywidualnych i zespołowych, także w środowisku międzynarodowym.

Moduł przygotowuje w sposób praktyczny do świadomego wyboru orientacji badawczej i projektowania własnego warsztatu badawczego. Przygotowuje do analizy materiału badawczego, do upowszechniania wyników badań, w tym do tworzenia wysokiej jakości publikacji naukowych.

Przedmioty:

  • Podstawy metodologii badań teologicznych
  • Metody gromadzenia i analizy danych teologicznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-dogmatycznych/tradycja łacińska
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-dogmatycznych/prawosławie
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-egzegetycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-praktycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-historycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych pedagogiczno-religijnych
  • Podstawy metodologii badań społecznych
  • Konstruowanie narzędzi badawczych w naukach społecznych
  • Fenomenologiczna i hermeneutyczna perspektywa w metodologii

MODUŁ AKADEMICKI

Celem kształcenia w zakresie modułu akademickiego są poznanie najnowszych pojęć, teorii i zagadnień badawczych teologii w kontekście zróżnicowania teoretycznego nauk teologicznych, kształtowanie umiejętności definiowania i rozwiązywania problemów teorii i praktyki teologicznej z uwzględnieniem wiedzy humanistycznej i społecznej, zdolności do prowadzenia badań i dyskursu naukowego z wykorzystaniem języka obcego, świadomości etycznego wymiaru działalności naukowej.

Przedmioty:

  • Koncepcje teologii współczesnej
    • prawosławie
    • protestantyzm
    • starokatolicyzm
  • Pojęcia i terminy teologiczne
    • teologii zachodniej
    • teologii wschodniej
  • Konwersatorium teologiczne w języku obcym
  • Religie światowe i dialog międzyreligijny
  • Prawo wolności sumienia i religii
  • Pedagogika ekumenizmu

MODUŁ PRZYGOTOWANIA AKADEMICKIEGO

Celem kształcenia w ramach tego modułu jest przygotowanie zawodowe do pracy jako nauczyciela akademickiego, zarówno za zakresie dydaktycznym, jak i umiejętność związanych z prowadzaniem badań w polskim systemie finansowania nauki.

Przedmioty:

  • Dydaktyka nauczania w szkole wyższej
  • Przygotowywanie wniosków o granty
  • Zajęcia prowadzone/hospitowane

Efekty kształcenia na poziomie 8 PRK w Szkole Doktorskiej ChAT w dyscyplinie nauki teologiczne

Plan kształcenia w dyscyplinie nauki teologiczne

 

Ułatwienia dostępu

  • Skalowanie treści 100%
  • Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%