Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Program kształcenia składa się z czterech modułów:

MODUŁ SPECJALIZACYJNY

Moduł ma na celu umożliwienie współpracy pomiędzy doktorantem a promotorem lub promotorami oraz w gronie doktorantów, ukierunkowanej na powstanie rozprawy doktorskiej, a także poszerzenia swojej wiedzy w zakresie swojej specjalizacji oraz umiejętności metodologicznych.

Przedmioty:

  • Seminarium doktoranckie
  • Praca naukowa – samokształcenie kierowane

MODUŁ METODOLOGICZNY

Jest związany z budowaniem specjalistycznego warsztatu metodologicznego umożliwiającego projektowanie i prowadzenie badań naukowych, indywidualnych i zespołowych, także w środowisku międzynarodowym.

Moduł przygotowuje w sposób praktyczny do świadomego wyboru orientacji badawczej i projektowania własnego warsztatu badawczego. Przygotowuje do analizy materiału badawczego, do upowszechniania wyników badań, w tym do tworzenia wysokiej jakości publikacji naukowych.

Przedmioty:

  • Podstawy metodologii badań teologicznych
  • Metody gromadzenia i analizy danych teologicznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-dogmatycznych/tradycja łacińska
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-dogmatycznych/prawosławie
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-egzegetycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-praktycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych teologiczno-historycznych
    • Metody gromadzenia i analizy danych pedagogiczno-religijnych
  • Podstawy metodologii badań społecznych
  • Konstruowanie narzędzi badawczych w naukach społecznych
  • Fenomenologiczna i hermeneutyczna perspektywa w metodologii

MODUŁ AKADEMICKI

Celem kształcenia w zakresie modułu akademickiego są poznanie najnowszych pojęć, teorii i zagadnień badawczych teologii w kontekście zróżnicowania teoretycznego nauk teologicznych, kształtowanie umiejętności definiowania i rozwiązywania problemów teorii i praktyki teologicznej z uwzględnieniem wiedzy humanistycznej i społecznej, zdolności do prowadzenia badań i dyskursu naukowego z wykorzystaniem języka obcego, świadomości etycznego wymiaru działalności naukowej.

Przedmioty:

  • Koncepcje teologii współczesnej
    • prawosławie
    • protestantyzm
    • starokatolicyzm
  • Pojęcia i terminy teologiczne
    • teologii zachodniej
    • teologii wschodniej
  • Konwersatorium teologiczne w języku obcym
  • Religie światowe i dialog międzyreligijny
  • Prawo wolności sumienia i religii
  • Pedagogika ekumenizmu

MODUŁ PRZYGOTOWANIA AKADEMICKIEGO

Celem kształcenia w ramach tego modułu jest przygotowanie zawodowe do pracy jako nauczyciela akademickiego, zarówno za zakresie dydaktycznym, jak i umiejętność związanych z prowadzaniem badań w polskim systemie finansowania nauki.

Przedmioty:

  • Dydaktyka nauczania w szkole wyższej
  • Przygotowywanie wniosków o granty
  • Zajęcia prowadzone/hospitowane

Efekty kształcenia na poziomie 8 PRK w Szkole Doktorskiej ChAT w dyscyplinie nauki teologiczne

Plan kształcenia w dyscyplinie nauki teologiczne

 

Ułatwienia dostępu

  • Skalowanie treści 100%
  • Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij