Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
dr Katarzyna Dmitruk-Sierocińska

dr Katarzyna Dmitruk-Sierocińska

Imię i nazwisko: Katarzyna Dmitruk-Sierocińska
Stanowisko: doktor
Funkcja:

  • kierownik praktyk studenckich,
  • kierownik studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne – kwalifikacje nauczycielskie,

Jednostka: Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej
E-mail: k.dsierocinska@chat.edu.pl

Kariera naukowa:

  • doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, 2005, Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, promotor w przewodzie doktorskim prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska,
  • ukończyła studia podyplomowe, kursy, szkolenia, seminaria

 Zainteresowania naukowe:

pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, edukacja wczesnoszkolna w wymiarze teoretycznym i praktycznym, nowatorskie formy edukacji małego dziecka, fundamentalne wartości dzieciństwa (min. swobodna ekspresja i kreatywność), tanatopedagogika  (przede wszystkim zagadnienia związane z edukacją małych dzieci na temat śmierci), diagnoza pedagogiczna

Osiągnięcia naukowe (nagrody, wyróżnienia):
2016: nagroda II stopnia za działalność dydaktyczno-organizacyjną Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
2015: nagroda II stopnia za działalność organizacyjną Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
2015: odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz rozwoju nauki,
2014: uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania

 Działalność organizacyjna (z ostatnich lat):

Sekretarz (przewodnicząca) ogólnopolskiej konferencji naukowej Odwaga odpowiedzialności. Pedagogiczne pytania, refleksje i krytyczne analizy dotyczące znaczenia demokracji we współczesnym świecie zorganizowanej przez Katedrę Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej, Katedrę Prawa Oświatowego i Polityki Społecznej Wydziału Pedagogicznego w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (13-14.06.2019), wystąpienie Wybrane aspekty społeczno-etycznej odpowiedzialności dorosłych wobec dzieci,

Członek rady naukowej i sekretarz konferencji Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej, zorganizowanej przez Wydział Pedagogiczny w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń pod patronatem Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej  (22-23.06.2017)

Sekretarz konferencji Nauczyciel jako przewodnik po współczesnym świecie. Innowacje pedagogiczne w procesie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli, zorganizowanej przez Katedrę Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej Wydziału Pedagogicznego w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (31.05.2016)

Czynny udział w międzynarodowym projekcie dydaktycznym Janusz Korczak – EINE INSPIRATION FÜR PÄDAGOGEN przeprowadzonym przez Wydział Pedagogiczny Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu w Salzburgu (15.05.2015)

Działalność pozanaukowa, w tym popularyzatorska:

Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi realizując tam swoje autorskie programy edukacyjno-wychowawcze.
Działacz zewnętrzny w Kampanii Cała Polska czyta dzieciom: Czytające przedszkola, Czytające szkołyMądra szkoła czyta dzieciom.
Recenzent materiałów szkoleniowych dla WSiP SA.
Innowator warsztatów dla rodziców w projekcie Akademii Świadomego Rodzica.
Członek Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka.

Publikuje min. w:
Aspektach, Bliżej przedszkola, Edukacji Elementarnej w Teorii i Praktyce, Edukacji i dialogu, E!stilo, Gazecie szkolnej, Kwartalniku Pedagogicznym, Studiach z Teorii Wychowania, Szkole specjalnej, Ruchu Pedagogicznym, Wychowaniu na co dzień
 
Ważniejsze publikacje (z ostatnich lat):
– Ważne tematy, trudne rozmowy. Umieranie, przemijanie, Bliżej przedszkola, nr 10.217/2019, s. 26-30.
– Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej, redaktor R. Nowakowska-Siuta, K. Dmitruk-Sierocińska, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018
– Mądrze i taktownie, przystępnie i zrozumiale – czyli o śmierci w literaturze dziecięcej, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 45(2017/3), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 39-67.
– Indywidualność dziecka w obliczu obowiązku szkolnego, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 40(2016/2), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 25-40.
– Znaczenie aktywności i metod aktywizujących w edukacji zintegrowanej, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 37(2015/3), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 29-40.

Kieruje się maksymą:
Całe nasze życie to działanie i pasja. Unikając zaangażowania w działania i pasje naszych czasów, ryzykujemy, że w ogóle nie zaznamy życia (Herodot)

Ułatwienia dostępu

  • Skalowanie treści 100%
  • Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij