Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Studia podyplomowe

  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  1. Charakterystyka rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  2. Charakterystyka rozwoju poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  3. Trudności adaptacyjne dzieci w wieku przedszkolnym
  4. Cele wychowania przedszkolnego
  5. Gotowość szkolna dzieci 6-letnich. Definicja gotowości szkolnej i podstawowe różnice między gotowością szkolną a dojrzałością szkolną
  6. Tradycyjny dziennik zajęć edukacji wczesnoszkolnej kontra dziennik elektroniczny
  7. Zasada stawiania zadań i wymagań na miarę sfery najbliższego rozwoju
  8. Wykaż różnicę między dziećmi ze specjalnymi a specyficznymi problemami edukacyjnymi
  9. Formy aktywności dzieci w edukacji wczesnoszkolnej
  10. Kształcenie dzieci zdolnych – główne założenia
  11. Cele dydaktyczno-wychowawcze edukacji (przyrodniczej, matematycznej, językowej i literackiej, zdrowotnej) we wczesnej edukacji dziecka
  12. Główne założenia socjalizacji „małego ucznia”
  13. Inspirowanie, wspieranie i wspomaganie rozwoju małego dziecka
  14. Ocenianie dziecka w edukacji wczesnoszkolnej. Podstawowe założenia i dylematy
  15. Elementy składowe programu autorskiego
  16. Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy z małym dzieckiem
  17. Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze
  18. Znajomość metod, form i środków dydaktycznych stosownych w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  19. Podstawowe akty prawne dotyczące systemu oświaty w Polsce
  20. Kim powinien być i jaki powinien być nauczyciel kształcenia zintegrowanego? Cechy osobowościowe nauczyciela kształcenia zintegrowanego
  • Przygotowanie pedagogiczne – kwalifikacje nauczycielskie
  1. Cele wychowania szkolnego
  2. Rodzaje metod wychowawczych
  3. Klasyfikacja metod nauczania
  4. Podstawowe dokumenty obowiązujące w szkole i ich znaczenie
  5. System edukacyjny w Polsce a dowolnie wybrany europejski system edukacyjny
  6. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli jako warunki awansu zawodowego
  7. Charakterystyka wybranych zasad dydaktycznych
  8. Kształcenie dzieci zdolnych – główne założenia
  9. Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy edukacyjno-wychowawczej
  10. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka a wychowanie
  11. Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  12. Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  13. Zjawisko przemocy w rodzinie i w szkole
  14. Elementy składowe programu autorskiego
  15. Programy profilaktyczne i interwencyjne w szkole
  16. Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze
  17. Tradycyjny dziennik lekcyjny kontra dziennik elektroniczny
  18. Zadania i funkcje świetlicy szkolnej
  19. Wpływ środowiska szkolnego na kształtowanie postaw etycznych uczniów i nauczycieli
  20. Zasady i ogólny zakres udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
wróć do góry

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij