Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Współczesna pedagogika religii w teorii i praktyce kształcenia

Organizator konferencji: Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie – Katedra Pedagogiki Religii i Kultury, Polska Rada Ekumeniczna
Partner konferencji: Kuratorium Oświaty w Warszawie
Miejsce konferencji: Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, 01-771 Warszawa, ul. Broniewskiego 48
TERMIN KONFERENCJI: 27 lutego 2020 r.
TEMATYKA KONFERENCJI:
Tematyka konferencji wpisuje się w ogólne założenia koncepcyjne współczesnej pedagogiki religii. Pragniemy omówić współczesne idee kształcenia religijnego w szkole oraz dokonać analizy praktyki edukacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów edukacji – ucznia i nauczyciela.
Podstawą dociekań podczas konferencji będą problemy skupione wokół następujących zagadnień [sekcje tematyczne]:
1. Orientacja na podmiot i inkluzję w teorii i praktyce kształcenia religijnego.
2. Pedagogika religii a kształtowanie kompetencji etycznych uczniów.
3. Współczesne wyzwania edukacji religijnej i konsekwencje metodyczne.
Sekcja tematyczna: „Orientacja na podmiot i inkluzję w teorii i praktyce kształcenia religijnego” obejmuje zagadnienia:
♦ Idea inkluzyjnego kształcenia religijnego;
♦ Praktyka inkluzji w edukacji;
♦ Dowartościowanie i podmiotowe traktowanie ucznia.
Proponowana sekcja tematyczna ma na celu zainspirowanie dyskusji dotyczącej rozwiązań, które – uwzględniając indywidualne różnice – dowartościowują uczniów oraz wzmacniają  efektywność inkluzyjnego kształcenia.
Sekcja tematyczna: „Pedagogika religii a kształtowanie kompetencji etycznych uczniów” obejmuje zagadnienia:
♦ Kształtowanie kompetencji moralnych istotnych we współczesnym świecie;
♦ Kształcenie etyczne jako aspekt nauki religii.
Proponowana sekcja tematyczna ma na celu zainspirowanie dyskusji dotyczącej zagadnień związanych z wychowaniem moralnym, kształtowaniem postaw i kompetencji etycznych w
ramach edukacji religijnej w szkole.
Sekcja tematyczna: „Współczesne wyzwania edukacji religijnej i konsekwencje metodyczne” obejmuje zagadnienia:
♦ Nauka religii w kontekście transformacji społeczno-kulturowej;
♦ Nauka religii w kontekście wyzwań środowiska szkolnego oraz nastawień religijnych uczniów i nauczycieli. Edukacja religijna musi sprostać obecnym wyzwaniom. Współczesny kryzys religijności młodzieży może być impulsem do weryfikacji treści, metod i form przekazu wykorzystywanych podczas lekcji religii w szkole. W tej części konferencji zapraszamy nauczycieli, rodziców, młodzież do dyskusji nad wyzwaniami edukacji religijnej.
Rada Naukowa Konferencji:
ks. prof. zw. dr hab. Jerzy Bagrowicz; dr hab. Jarosław Horowski, prof. UMK; ks. prof. zw. dr hab. Zbigniew Marek SJ; ks. dr hab. Bogusław Milerski, Rektor i prof. ChAT.
Komitet Organizacyjny Konferencji:
dr hab. Agnieszka Piejka; dr Elżbieta Bednarz; dr Joanna Koleff-Pracka; mgr Elżbieta Byrtek.
Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego Konferencji: dr Elżbieta Bednarz
Kontakt w sprawach organizacyjnych i wystąpień: e.bednarz@chat.edu.pl
Sekretarz konferencji: mgr Elżbieta Byrtek

Zaproszenie na konferencję naukową w ChAT

wróć do góry Skip to content

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij