“MAKERSPACE – ciągłość tworzenia i uczenia się z LEGO® Education”

W dniu 3.12.2019 r. Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Fundacja Ale Nauczanie – partner merytoryczny programu dla przedszkoli “Ambasador Przyjaznej Edukacji” oraz AKCES Edukacja – zorganizowali wspólnie w gmachu Uczelni konferencję metodyczno-szkoleniową pt. “MAKERSPACE – ciągłość tworzenia i uczenia się z LEGO® Education”. Konferencja była połączona z otwarciem w Wydziale Nauk Społecznych pracowni innowacji metodycznych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – Makerspace.
Konferencję otworzyła dziekan Wydziału Nauk Społecznych Pani dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, prof. ChAT.
W pierwszej części konferencji niezwykle interesujący wykład na temat „Co wiadomo o rozwijaniu zadatków uzdolnień do nauk ścisłych i przyrodniczych u dzieci przedszkolnych: mity, wyniki badań, rekomendacje pedagogiczne” wygłosiła Pani Prof. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska z Akedmii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Przesłanie wykładu korespondowało z koncepcją Makerspace, przestrzeni kreatywności, w której dzieci mogą projektować własne rozwiązania, urzeczywistniać nowe idee, a nauczyciele posługują się aktywizującymi metodami pracy, zyskując świeże spojrzenie na edukację.
Po krótkim przedstawieniu działania Systemu LEGO® Education przez Panią Igę Malik, trenerkę Akademii LEGO® Education oraz przybliżeniu zasad działania MAKERSPACE i idei Ambasadora Przyjaznej Edukacji przez Pana Michała Śliwińskiego uczestnicy konferencji udali się do sal warsztatowych, w których zadania skupione były wokół tematów:
Steam – napędzane przez zabawę;
Myślenie projektowe z WeDo 2.0;
Wkręć się w maszyny proste;
Kolej na kodowanie.
Uczenie się poprzez zabawę, z wykorzystaniem klocków LEGO® Education, to ciekawa i inspirująca edukacja dla przedszkolaków i uczniów klas I-III ale także dla uczniów starszych. Jak widać na zdjęciach równie dobrze bawili się nauczyciele – uczestnicy warsztatów
Pełnomocnik Dziekana ds. innowacji metodycznych w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – dr Elżbieta Bednarz