Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Zachęcamy do udziału w specjalnych webinarach Polskiego Centrum Safer Internet, organizowanych z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Ich celem jest prezentacja konkretnych narzędzi i tematów, które mogą być wykorzystane do edukacji o bezpieczeństwie w sieci. Spotkania będą odbywać się w lutym i marcu w formule online.

Harmonogram spotkań:

20.02 – Przeciwdziałanie przemocy w szkołach – program profilaktyczny IMPACT

Webinar przygotowuje uczestników do realizacji w szkołach programu profilaktycznego IMPACT (www.impact.fdds.pl), obejmującego oddziaływania o charakterze interdyscyplinarnym i mającego na celu zapobieganie zjawisku cyberprzemocy wśród młodzieży. Wydarzenie skierowane jest do nauczycieli pracujących z młodzieżą w wieku 13-16 lat.

22.02 – Jak pracować z rodzicami na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie?

Włączenie rodziców w działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci stanowi duże wyzwanie dla wychowawców. Ze względu na diametralnie różne indywidualne doświadczenia w internecie, rodzice często nie tylko nie potrafią pomóc dziecku uniknąć problemów w przestrzeni online, ale nawet nie wiedzą, że takie problemy mogą w ogóle istnieć i dotyczyć ich dzieci. Seksting, dostęp do pornografii online, patostreaming – to dla wielu rodziców pojęcia zupełnie obce. Nic w tym dziwnego – szybki rozwój internetu postawił wszystkich dorosłych przed wyzwaniem ciągłego zdobywania wiedzy na temat tego, co nasze dzieci i nasi uczniowie robią w sieci i w jaki sposób ich tam chronić.
Podczas webinaru słuchacze dowiedzą się:

  • Dlaczego do bezpieczeństwa w sieci potrzebujemy cyfrowego obywatelstwa?
  • Jakie konsekwencje dla bezpieczeństwa dzieci w internecie niesie bierność rodziców w tym zakresie?
  • Jakich argumentów używać, aby przekonać rodziców do włączenia się w działania profilaktyczne?
  • Czym jest edukacyjna triada cyfrowego obywatelstwa i jak zastosować ją w życiu klasy i szkoły.Dlaczego do bezpieczeństwa w sieci potrzebujemy cyfrowego obywatelstwa?
  • Jakie konsekwencje dla bezpieczeństwa dzieci w internecie niesie bierność rodziców w tym zakresie?
  • Jakich argumentów używać, aby przekonać rodziców do włączenia się w działania profilaktyczne?

23.02 – Włączanie dzieci i młodzieży w kształtowanie środowiska cyfrowego

Dzieci nie są już biernymi konsumentami technologii, ale mogą aktywnie wykorzystywać technologię do wyrażania siebie i wpływania na otaczający je świat. Młodzi ludzie jako konsultanci, doradcy i współtwórcy rozwiązań internetowych mogą pomóc właściwie je dopasowywać do potrzeb swojego pokolenia. Podczas webinaru zastanowimy się w jaki sposób ich angażować, aby mogli stawać się świadomymi, cyfrowymi obywatelami. Zaproponujemy również włączenie się do Cyfrowej Przyszłości Ucznia – młodzieżowego panelu doradczego wspierającego w działaniach Polskie Centrum Programu Safer Internet (NASK i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę)

27.02 – Cyberhigiena dla nauczyciela – podstawy bezpieczeństwa osobistego online 

W szybko rozwijającym się świecie nie jesteśmy świadomi zasad, dotyczących higieny w cyberprzestrzeni. Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się, czym jest higiena cyfrowa, a także poznają zasady dbania o higienę cyfrową własną i najbliższych.

28.02 – Necio.pl – zabawa w internet dla najmłodszych 

Internet stał się integralną częścią życia nie tylko dorosłych, ale także dzieci, które ze smartfonem czy tabletem mają kontakt już w wieku 3-6 lat. To, czy powinny one korzystać z tych urządzeń i internetu jest tematem wielu dyskusji i sporów. Pewne jest jednak to, że jest to odpowiedni moment, aby z nimi o tym rozmawiać i przez zabawę uczyć pozytywnego i bezpiecznego korzystania z internetu.

Podczas webinaru zaprezentowany zostanie projekt dla dzieci w wieku przedszkolnym Necio.pl, który poprzez opowiadania, piosenki, ćwiczenia zaprasza dzieci do wspólnej „zabawy w internet”, sprawiając, że w łatwy sposób przyswajają one wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z internetu i urządzeń ekranowych. Projekt do wykorzystania w edukacji przedszkolnej, ale także edukacji domowej z rodzicami.”

1.03 – Jak rozmawiać z uczniami o dezinformacji?

Jednym z najpowszechnieszych cyfrowych zagrożeń jest dezinformacja – uczniowie i uczennice spotykają się z nią w internecie na co dzień. Jak rozmawiać z nimi o zjawisku infodemii i fake newsów? W jaki sposób zachęcać ich do krytycznego myślenia? Jakich metod i narzędzi używać? O tym prowadząca opowie podczas webinaru.

2.03 – (Cyber)bullying – w jaki sposób mu przeciwdziałać

Podczas webinaru prowadząca opowie o mechanizmach grupowych odpowiedzialnych za powstawanie i utrzymywanie się bullyingu w klasie, motywacji uczniów do konkretnych zachowań oraz czynnikach ryzyka dla ofiar i agresorów. Pokaże też, że cyberbullyingu i bullyingu nie można rozpatrywać oddzielnie i doradzi, co powinien zrobić, gdy dziecko jest ofiarą bullyingu.

3.03 – Szkoła otwarta na różnorodność

Środowisko szkolne to przestrzeń w której młodzi ludzie uczą się funkcjonować wśród osób innych od siebie, budować relacje i porozumienie niezależnie od różnic, oraz uczą się brania odpowiedzialności za społeczności które współtworzą. Budowanie szkolnej społeczności w której wszystkie osoby uczniowskie mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo oraz w której mają poczucie przynależności wymaga systematycznych działań i zaangażowania. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną konkretne narzędzia pracy wspierające młodzież w tworzeniu otwartej na różnorodność społeczności klasowej i szkolnej.

6.03 – Pomyśl zanim (nie) opublikujesz -jak i dlaczego rozsądnie poruszać się w sieci.rozwiń

Podczas spotkania prowadząca opowie o prywatności i intymności w Internecie oraz działaniach dzieci i młodzieży w sieci, głównie dotyczących komunikacji. Poruszy takie kwestie jak anonimowość, dane osobowe, ślad cyfrowy, związek z wizerunkiem. Pokaże także, jak wspierać uczniów i uczennice w mądrym podejmowaniu decyzji i jak zostać prawdziwym Asem Internetu.

7.03 – Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online – systemowa rola szkoły – webinar dla dyrektorów szkół 

Włączenie rodziców w działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci stanowi duże wyzwanie dla wychowawców. Ze względu na diametralnie różne indywidualne doświadczenia w internecie, rodzice często nie tylko nie potrafią pomóc dziecku uniknąć problemów w przestrzeni online, ale nawet nie wiedzą, że takie problemy mogą w ogóle istnieć i dotyczyć ich dzieci. Seksting, dostęp do pornografii online, patostreaming – to dla wielu rodziców pojęcia zupełnie obce. Nic w tym dziwnego – szybki rozwój internetu postawił wszystkich dorosłych przed wyzwaniem ciągłego zdobywania wiedzy na temat tego, co dzieci i uczniowie robią w sieci i w jaki sposób ich tam chronić.

9.03 – Sieciakowe lekcje – jak uczyć dzieci bezpiecznego korzystanie z interneturozwiń

Równowaga w korzystaniu z sieci, wzajemny szacunek, dbałość o prywatność, ograniczone zaufanie do osób poznanych w sieci, czy dzielenie się z dorosłymi niepokojącymi sytuacjami w internecie to tylko nieliczne z zasad, w które powinniśmy wyposażyć dzieci wchodzące w okres intensywniejszego korzystania z pełnych zasobów internetu. Jak to zrobić? Pomocny może być w tym projekt Sieciaki.pl, który już od wielu lat towarzyszy nauczycielom i rodzicom w profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie.

10.03 – Czym jest cyfrowe obywatelstwo w dzisiejszych czasach i jak o nim rozmawiać z dziećmi

Jaki jest cyfrowy obywatel / cyfrowa obywatelka?  Czy cyfrowe obywatelstwo to są jakieś supermoce czy może nasze codzienne życie? Jak rozmawiać z dziećmi o internecie, nie demonizując go, a zapraszając do świata pełnego przygód i podstawowych wartości? Jak przeprowadzić lekcję, aby została z nami na długo, jak zaangażować klasę w działanie i refleksję?
Tego dowiesz się podczas webinaru Marty, bo sam/a tego doświadczysz!

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij