Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Studia podyplomowe

  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  1. Charakterystyka rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  2. Charakterystyka rozwoju poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  3. Trudności adaptacyjne dzieci w wieku przedszkolnym
  4. Cele wychowania przedszkolnego
  5. Gotowość szkolna dzieci 6-letnich. Definicja gotowości szkolnej i podstawowe różnice między gotowością szkolną a dojrzałością szkolną
  6. Tradycyjny dziennik zajęć edukacji wczesnoszkolnej kontra dziennik elektroniczny
  7. Zasada stawiania zadań i wymagań na miarę sfery najbliższego rozwoju
  8. Wykaż różnicę między dziećmi ze specjalnymi a specyficznymi problemami edukacyjnymi
  9. Formy aktywności dzieci w edukacji wczesnoszkolnej
  10. Kształcenie dzieci zdolnych – główne założenia
  11. Cele dydaktyczno-wychowawcze edukacji (przyrodniczej, matematycznej, językowej i literackiej, zdrowotnej) we wczesnej edukacji dziecka
  12. Główne założenia socjalizacji „małego ucznia”
  13. Inspirowanie, wspieranie i wspomaganie rozwoju małego dziecka
  14. Ocenianie dziecka w edukacji wczesnoszkolnej. Podstawowe założenia i dylematy
  15. Elementy składowe programu autorskiego
  16. Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy z małym dzieckiem
  17. Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze
  18. Znajomość metod, form i środków dydaktycznych stosownych w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  19. Podstawowe akty prawne dotyczące systemu oświaty w Polsce
  20. Kim powinien być i jaki powinien być nauczyciel kształcenia zintegrowanego? Cechy osobowościowe nauczyciela kształcenia zintegrowanego
  • Przygotowanie pedagogiczne – kwalifikacje nauczycielskie
  1. Cele wychowania szkolnego
  2. Rodzaje metod wychowawczych
  3. Klasyfikacja metod nauczania
  4. Podstawowe dokumenty obowiązujące w szkole i ich znaczenie
  5. System edukacyjny w Polsce a dowolnie wybrany europejski system edukacyjny
  6. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli jako warunki awansu zawodowego
  7. Charakterystyka wybranych zasad dydaktycznych
  8. Kształcenie dzieci zdolnych – główne założenia
  9. Metody aktywizujące i ich wykorzystanie w pracy edukacyjno-wychowawczej
  10. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka a wychowanie
  11. Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  12. Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  13. Zjawisko przemocy w rodzinie i w szkole
  14. Elementy składowe programu autorskiego
  15. Programy profilaktyczne i interwencyjne w szkole
  16. Zjawisko niepowodzeń szkolnych, przyczyny i środki zaradcze
  17. Tradycyjny dziennik lekcyjny kontra dziennik elektroniczny
  18. Zadania i funkcje świetlicy szkolnej
  19. Wpływ środowiska szkolnego na kształtowanie postaw etycznych uczniów i nauczycieli
  20. Zasady i ogólny zakres udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
wróć do góry