Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

W ofercie Wydawnictwa Naukowego ChAT pojawiła się już nowa książka Bogusława Milerskiego, profesora ChAT, pod tytułem Hermeneutyka pedagogiczna.
Ta nowa pozycja nosi podtytuł Perspektywy pedagogiki religii, a składa się z czterech rozdziałów. Rozpoczyna się od systematyzacji pojęcia hermeneutyki, a następnie rekonstrukcji jej genezy i rozwoju. Kolejny rozdział przedstawi rozwój pedagogiki o orientacji hermeneutycznej pod postacią niemieckiej pedagogiki kultury, którego wynikiem było powstanie pedagogiki heremeneutycznej oraz hermeneutyki pedagogicznej. Rozdział trzeci poświęcony został pedagogicznoreligijnej recepcji hermeneutyki, a ostatni – konceptualizacji podstawowych wyznaczników heremeneutyki pedagogicznej, rozwijanej z perspektywy pedagogiki religii.

Autor wykazuje, że „człowiek jest (…) nie tylko bytem empirycznym, lecz również – a może przede wszystkim – bytem znaczącym, którego istotą jest odczytywanie znaczeń, rozumienie i interpretacja siebie i świata. Hermeneutyka pedagogiczna jako hermeneutyczna teoria podstaw kształcenia staje się par excellence humanistyczną teorią bytu ludzkiego i jego kształtowania” (ze Wstępu).

wróć do góry

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności

Zamknij